dinsdag, april 26, 2011

Verslagje 60 van Texel

 Op zondagavond tot in Den Helder gereden. Daar overnacht en 's morgens voor slechts 2,5€ een retour ticket voor de overzet. De auto moest dan wel in Den Helder wachten. Bij de start veel bekend volk (Bekend volk en andere Texel foto's). En ook onder de weg met Bjorn, Fam Schoon, Hans en de vele anonieme onbekenden (bedankt voor de aanmoedigingen). En die weg, was bezaaid met hindernissen. Maar alvorens we daar konden aan denken werd ons al een volgende uitdaging aangeprezen. Steenbergen. En dan na de eerste bevoorrading was het zo ver. Het mulle zand. Eerst door de duinen en dan het strand
op. En omdat de 60 v Texel altijd op Paasmaandag valt. Pasen op maanstanden gebaseerd is. Is er hoogwater. Eenmaal op het strand liep de meute toch naar de waterlijn. Toch zoeken naar die luttele centimeters harder zand. Af en toe kwam er een golf af. Meestal kon je nog net op tijd op zij springen of spurten. Af en toe werden de schoentjes goed nat. Maar naar het schijnt was het gisteren warm (hum hum). De schoentjes werden al bijna even vlug terug droog. Ondertussen haalden we de lopers van de 120 in. Deze waren reeds om 4h30 gestart. Hadden eerst toerke in omgekeerde richting volbracht. En
 liepen nu gewoon een rondje met ons mee. Zo haalde ik oa Luc en Leonie in. Na het eerste strand mochten we het bos in. En zelfs op macadam. Yes. Maar toen volgde nog een 2° strandstrook. Het ergste hebben we gehad. Maar het bleef golven. Eerst door de duinen. Later de dijk op en af. De kilometers vorderden. Ik was bezig met een echte inhaalrace. Tussen 35 en 40 liep ik zo'n 10,3 à 10,5km/h. Achter mij vormde zich een groepje. Net bij de bevoorrading haalden we een dame in. Deze vertrok opnieuw en ik pikte aan. Ondanks dat we haar bijgehaald hadden leek haar tempo net iets te hoog. Ik ging toch 4km mee. En toen had ik daar spijt van. Van kilometer 44 tot 50 hield ik ze wonderwel in het vizier. Kon dus mijn eigen tempo houden. Maar als op mijn GPS ik reeds ruim 52km had en plots een bordje stond met nog 10km te gaan brak mijn veertje. Mentaal? Fysisch? In elk geval speelde de warmte parten.
Had nogthans bij de start nog de tip gekregen van Marc Papanikitas van veel te drinken, zeker in 2° deel. Deed dit ook. Nam lange pauze van bij de eerste post en dronk veel. Naar het einde toe moest ik echter steeds plassen. En dit ging niet zoals het hoorde. Vrees beetje voor niersteentje. Maar tussen de posten door werd er gelopen. Paar stukjes bergop gingen al wandelend. En tussen kilometer 5 en 4 nog eens een stukje. Daarna terug lopend. Zag 6h19 op de klok. Blijkbaar kwam er nog een seconde bij. In de uitslag staat 6h20m00s. Best tevreden met de uitslag. Wat minder met de laatste 10 km. Potentieel niersteentje en verbrande schouders zijn de grootste problemen vandaag. Voor de rest kunnen we al genieten van de foto's en de verdere herinneringen aan parcours, lopers, suporters, .... Zoals Kippenberg zei hebben we er al weer een reisje op zitten.

7 opmerkingen:

  1. Mooi verslag en helemaal in de beleving van Texel 2 e paasdag.
    Mooi resultaat en fijn je gesproken te heben na afloop.
    Zie je in Steenbergen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Weerom sterk gelopen. Hopelijk geen niersteentje, kan heel pijnlijk zijn (heb zelf al 2 maal nierkolieken gehad)...:-(

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Niet te doen ! hoooooo dat is echt ongelooflijk sterk ! Proficiat !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. fantastische prestatie Joeri, proficiat!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. prachtige prestatie. Ik heb ook genoten van alles. mooi verhaal

    BeantwoordenVerwijderen
  6. mooi verslag en toch je hebt deze loodzware editie overwonnen.
    gr. Hans

    BeantwoordenVerwijderen