zaterdag, oktober 22, 2011

1/2 marathon Herve

Eerst 2,5km gaan lopen aan de zwaaikom van de Watersportbaan. Hou 10 december misschien vrij. Dan kan je dat toerke ook een aantal keren lopen ten voordele van Music for Life.

Vervolgens naar Herve. Geen pijlkes, maar toch vlot de startplaats voor de halve marathon gevonden. Slechts 6 euro en we waren ingeschreven. Met een inwijkeling uit Ruiselede, werden we door de organisatie zelfs in het Nederlands aangesproken. Samen met Marcel D (die hier reeds meermaals liep) de laatste 1,5km eens verkend. Het ging vooral bergaf. Maar dat was wel omdat we in de omgekeerde richting liepen. Omgedraaid en terug naar start/finish. Wist direct hoe laat het was.
Even voor 14h, en tijd om ons klaar te maken voor de start. De eerste 3 kilometer ging het vooral bergafwaarts. Toch waren er regelmatig knikken die ons lieten klimmen. Zij die nog niet verwittigd waren wisten meteen ook hoe zwaar het hier ging worden. Klassiek op dergerlijke wedstrijden loop ik snel bergaf en win wat plaatsen. Bergop het omgekeerde verhaal en moet ik plaatsen inleveren. Het duurde ruim 11km vooraleer we enkele meters vrij vlak voorgeschoteld kregen. Maar direct volgde terug de pijnlijke opvolging van stijgen en dalen. Ik zou rustig lopen. Maar op zo'n parcours klimt de hartslag toch de hoogte in. Normaal haal ik er vanaf halfweg meer bij dan omgekeerd. Ondanks het zware parcours heeft iedereen hier blijkbaar goed ingeschat. Pas aan kilometer 18 steek ik tandje bij. Vermoedelijk de laatste afdaling tot ongeveer kilometer 19 en dan volgt een laatste lange en zware beklimming die ik reeds verkende. En veronderstelling klopte. Mooi afdaling leverde mij enkele plaatsen op. En op de laatste klim kan ik meer dan op alle vorige. Nu wordt ik niet bijgehaald, maar haal zelf nog een pak lopers in. Op de tartan piste loop ik nog tot bij de dame juist voor mij. Maan haar aan te versnellen. Veel versnelling komt er echter niet meer uit. Laat haar toch maar voor mij finishen. Een vriendelijk bedankje werd de beloning. 1h54m04 staat op de officiële uitslag.

Voor 18km met de rem op te lopen, en op zo'n parcours, ben ik dik tevreden met deze tijd.

1 opmerking:

  1. goed gelopen, dit weekend is er trouwens de 33-km versie in battice (je moet wel voor 1 november ingeschreven zijn), iets voor volgend jaar mss?

    BeantwoordenVerwijderen