zondag, januari 15, 2012

Wintertocht - Veldegem

Deze morgen eerst bij AC Deinze in de Brielmeersen hun winterjogging gaan lopen. 4 rondjes in dit mooie domein leverde 12,86km op. Rustig gelopen in de voetsporen van alweer Kurt T. Op het einde van de derde ronde in een putje getrapt van de tarmac, 50-tal meter voor het opdraaien van de atletiekpiste. Toch vlot de vierde ronde kunnen uit doen. En volgens Kurt in 1h15 binnen (ik 5s later of zoiets).

Vervolgens doorgereden naar Veldegem voor een wandeltocht. Gezien ik gisteren ochtend de voorziene kilometers bij Veerle B en Philippe L. niet kon realiseren zou ik ze er vandaag wel rustig aan bij doen. De wintertocht van 21km bleek werkelijke afstand 22,5km te hebben. Eerste stukje was slechts 3,1km. Was een centrumlus met veel draaien en keren. Maar al vlug een eerste bevoorrading.

Na de bevoorrading kregen we al direct een mooie dreef, wel verhard. Maar ze ging over in veldwegels. Kwamen terug op een grotere weg. En even verder miste ik één van de moeilijk zichtbare pijltjes. Bij de volgende splitsing geen pijltje meer en de pas voorbij gelopen wandelaar loopt niet meer langs de weg maar te midden van het veld. Dus terug en hem nogmaals ingehaald. 2° lus was een mooiere afwisseling en voorzag zonder foutjes 5,4km. Maar gedurende die lus begon mijn enkel steeds meer te hinderen. Het kuiltje in de Brielmeersen was blijkbaar toch niet zo onschuldig. Voorzichtig ging ik verder.

De derde lus liep naar Torhout waar we door het bos liepen waar ook de St-Rembert corrida door gaat. Mooi stukje, maar jammer dat de verhaderde wegen gekozen werden. Op de terug weg kregen we wel de zelfde single track dreefjes als op de katertocht. Wat deze langere lus van 7,3 door "Groenhove" tot een mooier stukje maakte.

Laatste stukje was 6,7km met oa een doortocht door het "Plaisierbos". Dat was zonder meer het mooiste stukje van parcours. Maar na het plaisierbos ben ik iets meer gaan wandelen om wille van de rechter enkel. Een mooie training, en hopelijk geen te zware gevolgen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten