zondag, maart 11, 2012

Dubbeldekker

Na gisteren voluit te zijn gegaan in een marathon. Ga ik vandaag met PR op zak, een rustige 6 uur, hier aan verder breien.

Plaats van gebeuren was La Gorgue. 2j geleden gingen we daar al eens kijken naar de organisatie van de 6 uur ifv onze eigen 6 uur. Nu liepen we mee, en deelden heel wat flyers voor de 6 uur van Aalter.
Op de piste gestart om 10h. Eerst een rondje op de piste en dan de straat op. Een klein stukje dat enkel in de eerste ronde zit. Maar bijna onmiddellijk het parcours op. We zijn vertrokken. Een eerste rondje van 1900m. Daarna rondjes van net boven de 1500m. De snelheid ligt het eerste uur constant rond de 10km/h. Na een uur staat er echter slechts 9,9km op de teller. Door dat ik na een ronde reeds mijn onderlijfje uit deed wegens te warm. Hartslag ging in begin snel de hoogte in. Maar na een paar kilometers zakte hij zodat ik met een herstelloopje bezig was.

Na 1h25 herstelloop, snelheid bewust klein beetje opgetrokken. Nie liep ik om en bij de 10,5km/h. Na 2h stond 20,23km op de teller. Ook in het derde uur ging het zo verder. Wat tijd verloren door sanitaire stop. Maar de snelheid naar het derde uur toe nog een beetje opgetrokken tot 10,7 à 10,8km/h. Zo had ik na 3 uur reeds 30,53km. Net voor de 4h snelheid nog iets opgedreven tot boven de 11km/h. Na 4h stond 40,93km op de teller. En de 28 rondes waren vol na 4h08m11s met 42,53km op de teller. Nog een rondje gewandeld 44,13km in 4h28m. Rustig douchke, wat recupereren. Zou nu nog een rondje of 4 bij wandelen. Na eentje of 45,73km in totaal was de goesting eigenlijk al over.

Iets meer dan een jaar na mijn eerste dubbeldekker heb ik nu een tweede gerealiseerd. Volgens mij een goede training voor de Ecotrail de Paris. En nu de beentjes laten rusten. 't Zal nodig zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten