zondag, mei 20, 2012

Run van Gieten

Donderdag reeds ondervonden dat ik nog niet 100% gerecupereerd was van Steenbergen. Vrijdag al iets beter. Zaterdagochtend voelde alles terug ok. Om 6h30 stonden Ann, Johan en Wouter stipt aan mijn achterdeur. En wij weg. Nog eens naar Steenbergen.

"Goeie morgen mijnheer, ik kom om mijn sportzak" Totale verwondering volgde. Na wat gepraakt, adres en naam nog eens opzoeken bleek dat we bij de buurman moesten zijn. Daar werd de vraag wel normaal onthaald. Alle loopspullen netjes gewassen en gestreken terug. Als dat geen supper organisatie is van ultralopen Steenbergen.

Doorgereisd naar Gieten. Waar we behalve ons inschrijven ook geflyerd hebben voor de 6 uur van Aalter. Run van Gieten bestaat reeds 6 jaar. Maar de ultra is pas aan de tweede editie toe. Vorig jaar 12 deelnemers en elkeen kreeg een persoonlijke fietser van de organisatie mee. Dit jaar een boost naar 42 zei men tijdens de briefing. Met deelnemers uit Be, Du en zelfs Dk. Briefing leerde ons dat we op de ronde van 25km enkel na 12,5km een bevoorrading hadden met enkel water en bij de doortocht aan de aankomst een volledige bevoorrading. Een 4 tal motards en een tiental fietsers zorgden voor begeleiding. Ondanks het mindere voorjaar was het vandaag wel een lekker weertje. We starten dan ook in een aangenaam zonnetje en konden genieten. Aan 10km/h liepen we 15km. Het tempo stokte wat en ik ging mijn eigen weg. Ondanks de ervaring die we hebben niet gewoon weg verder aan 10km/h. Nee versnelde naar net geen 12km/h. In 10km liep ik 10min uit op het groepje waar ik mee op stap was. De tweede ronde gingik vlot verder. De warmte werd wel iets storender. Maar een fietser bracht extra water en een sponsje. Ik zou in de tweede ronde nog 3 lopers bijbenen (die ik in het zicht had), en daarna bij die derde blijven en tempo wat laten zakken. Die gedachte alleen al verklaard hoe het ging met het gevoel. De benen werden zwaarder. De voetzool voelde verhit aan. Maar het gaatje werd toegelopen. En enkele kilometers liep ik in het zog van een medeloper. Maar na 35 à 36km was het op. Bij de bevoorrading tijd genomen voor een colaatje of drie en wat water. Spons nog eens nat gemaakt en weer verder. De verleiding om te wandelen kwam telkens terug op. En ik was makkelijk te verleiden. Maar elke keer dacht ik aan Henk die op mijn facebook ivm 24h reageerde "gewoon" blijven lopen. En telkens was de verleiding van korte duur en zette ik terug aan. Wel aan een slakke gangetje (7m30/km). Maar beetje per beetje schoven we op. De fiets begeleiders gaven een aanmoediging alsook de motards. En zo kwamen we aan kilometer 47. En dan is het er maar 3 meer. Opnieuw wat kunnen versnellen. Toch kwamen nog enkele lopers bij mij. Bij de laatste 2 ook een fietsbegeleidster met water. Nog wat gedronken en dit gaf extra energie. Zo kon ik aanpikken bij de laatste 2 lopers die mij bijhaalden. En samen met hun finishen in 5h13m01s. Alles behalve supper. Maar was wel leuke loop. De meegereisde Johan en Wouter mochten het podium op. En Ann liep zonder marathon ervaring, zonder lange duurlopen zomaar losweg een eerste ultra.

Op de terug weg in Zwolle gestopt. Gaan chinezen en hebben goed kunnen lachen. Ook werd duidelijk wie goed was in lopen en wie in eten. Elk zijn specialiteit. Maar morgen gaan we regimen hè. Morgen ....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten