maandag, november 10, 2014

117 Bottrop

4h45 veel te vroeg dus. Maar opstaan, laatste voorbereidingen en op 5h15 vertrekken met Johan en An. Verouderde GPS kaarten en nog dommer dan een ezel stoten we ons nog maar eens aan de gewijzigde situatie rond Eindhoven. Verder ook nog werken aan de autostrade. En de gps rekende uit dat we even na 9h ter plaatse zouden zijn. Voor een loop die om 9h start klinkt dat niet zo goed. Maar eenmaal de wegomleiding gevolgd en terug op de autostrade gokte de gps op 8h30. Een half uurtje om nummer af te halen, wat te flyeren, en ons klaar te maken.

Ons klaar maken is in de kleedruimte van de mijnwerkers. De ruime kleedkamers zijn zeer hoog. En via een katrol systeem hangen ijzeren mandjes aan het plaffond. Daar moeten we onze sportzak in doen. Zeer bijzonder als je hier een eerste keer komt. Ook de douches zijn zeer ruim. De waterstraal is aangenaam sterk (vermoedelijk om al het koolstof van de lichamen te krijgen). Maar er moest nog gelopen worden. Nog een FAB'ke voor de start, en weg waren we.

Het idee om voor een PR te gaan was snel weg. Eerst een tetter loopje met Deborah en Paul. En dan had ik al ondervonden dat deze ondergrond niet mijn ideaal parcours was. Verhoogde wel tempo, maar nog praatje met de Nederlandse Arjane, toen kwam ik bij Micha, en nog wat later met Jaques. Telkens een uitvlucht om tempo terug wat te laten zakken. Lekker gezellig onder onsje te plannen. En dan weer verder. En zo was het eerste rondje ook direct voorbij. Had Garmin maar na 750m afgedrukt maar had iets van 2h22. Tweede ronde even vlot aangezet. Maar na de eerste bevoorrading voelde ik de knie steeds meer pijn doen. In Reims en Etten-Leur ook beetje last van gehad en viel toen wel mee. Zal wel over gaan. Maar dag voordien had ik met fiets van de dochter gereden. Deze is wat te klein en zeker bergop was dat niet leuk voor die zelfde knie. Logisch dus dat het nu niet weg ging en ik voorzichtigheidshalve het rustiger aan deed. Af en toe een stukje wandelen en dan weer wat lopen. Als het nog een 5-tal kilometer was mij vast gebeten bij iemand met een rustig tempootje. Haalde plots een cameraatje boven en vroeg als ik speciaal voor de loop afgekomen was en van waar ik kwam. Enkele dagen later vond Juan dit op youtube. Behalve dat ik in het filmpje kom, toont het heel goed de mooie omgeving waarin gelopen wordt hier in Bottrop. Leuke herinnering. Net voor de finish kwam Leo ons nog voorbij. Ik riep "nog een Belg", omdat er iets van Lier op zijn shirt stond. Hij merkte op dat al deze van onder de rivieren dat fout interpreteerden. En toen viel mijn euro dat dit al de tweede keer was dat ik dat tegen kwam met hem. Filmpje toont ook dat we iets meer dan 5h nodig hadden. Tweede ronde was dus duidelijk wat rustiger. Maar was voor de zekerheid. Dinsdag al wandeltrainingske gedaan. En woensdagen was ik terug aan het lopen. Goed naar het lichaam geluisterd dus.

1 opmerking: