zondag, december 16, 2012

Weekend met dubbeldekker

Vorig jaar reeds de kerstloop in Brugge meegedaan. De organisatie was niet zo fantastisch, maar er stond een leuk jeneverkraam op het Zand. Dit jaar weer naar Brugge. Vooraf wat los lopen. Richting Zand natuurlijk. Stond daar wel geen jeneverkraam zeker. Lap 10€ voor niks. Toch maar gestart voor 10K, en na een kleine 2K zag ik plots een leuk kotteke. Jullie en Maarten waren weg, de JCA'ers in mijn buurt hoorden nog net op tijd mijn kreet en kwamen op hun laatste looppassen terug. Bijna als laatste begonnen we aan de overige kilometers. Na enkele keren tot stilstand te zijn gekomen, begonnen we aan onze inhaalrace. De tweede ronde was anders en we moesten geduld oefenen tot na kilometer 9 om terug aan het kraampje van "Immo thuis" te komen. Enkele jenevers lang genoten we van de voorbijlopende joggers in allerlei pluimage. Als de meeste voorbij waren hebben we de laatste meters volbracht. 10K in 1h10, dat lukte nog nooit. Telt dit ook als PR? Zaterdag dan naar Kampenhout. Dacht daar een rustige anonieme marathon te lopen. De meeste bekenden zullen op zondag in Spijkenisse staan. Maar op de parking kwam ik al een JCA'ster tegen (Hilde), en binnen was mijn verwondering groot toen ik Bart, Filip, Kristof, Koen, Ruth, ... (sorry voor de anderen) allemaal zag. Heel rustig gestart in een groepje met Veerle, Kristof, Bart, ... En na een kilometer opwarmen naar een "poepke" gelopen. Maar wel een gesprek aangegaan met een van de marathon managers club. Over Marathon des Sables, Z-Afrika, Dublin, ... Het eerste rondje zat er al op en had niet eens het kanaal gezien waarlangs we moesten lopen. Vooraleer ik maar iets begon te voelen of aan aftellen dacht zat er al 28km op. Nog eéén rondje afzien, en eentje van Glorie zei ik tegen een marathon-debutante die ik voorbij ging. En de finish (na 4:04) was nog zo leuk, dankzij Willem aka Mottigen Bever die de SMC-finishers trakteerde op een glaasje cava. En den après, was SMC-waardig. Zondag dan samen met Ann & Johan naar Spijkenisse. Proberen om de pacers van 4h te volgen. En één van hen was een bekende, Ruud. Een grote groep volgde. Soms moeilijk om de voeten tussen die van de andere te plaatsen. Maar een plaatsje gezocht en mij laten meedrijven. De beentjes werden wat pijnlijk. Het koste steeds meer moeite om te volgen. Toch strooiden ik met aanmoedigingen omdat anderen zich in de groep zouden kunnen vastbijten. En beet ik mij zelf ook vast. In de laatste 3km een kleine afdaling gebruikt om de snelheid lichtjes op te trekken. En nog naar 2 bekende toe gelopen. Gerda nog wat aangemoedigd. En net na haar over de finish lijn kunnen lopen in 3:56 (of was't al 57?).

4 opmerkingen:

  1. knap loopweekendje achter de rug zeg. Ge zijt nu wel supergoe getraind voor je marathon eind deze maand nog ;-) Leuk van je nog eens gezien te hebben!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie dubbeldekker en de tijden ook nog dicht bijelkaar. Leuk je weer gesproken te hebben en zelfs nog een stuk samen opgelopen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Als je maar voldoende smeert met jenever dan kan dat die dubbeldekkers;-) Respect!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. En je liep zo makkelijk....en dat had je dus op zaterdag ook al gedaan. Proficiat. Knappe prestatie

    BeantwoordenVerwijderen