maandag, november 07, 2022

182. Vuvuzelarun

Vorig jaar hier al gestart. Maar de achilespees werkte toen nog niet genoeg mee, en aan de eerste bevoorrading uitgestapt. 

Dit jaar komen we toe ter plaatse en zeg ik al lachend tegen Robin "kijk naar de klok, ze zijn al 46 minuten gestart". Aan te toiletten kom ik de fietsbegeleider tegen die vorig jaar met de laatste loper mee fietste. Aangesproken en als hij hoorde dat we voor de marathon kwamen de boodschap gekregen dat die inderdaad al vertrokken waren. 8h30 ipv de 10h dat ik in mijn hoofd had. Vlug naar toilet, nummer gekregen, camelbag aan en we werden met de auto op km7 afgezet. 1h1m later gestart. Is een mooie natuurlijk met heel wat bos, vooral in het begin nog wel wat straten als verbindingsweg, maar veel in het groen (alé herfstkleuren) gelopen en weinig hoogtemeters. Net bij de eerste bevoorrading kwam ik bij An en hoorde dat het verschil in km exact 7km was. Ging rustig aan mijn tempo verder. Haalde nog een loopster in en kwam bij een 2° en een 3° bevoorrading. Nog 4km zei men daar. Net voor de finish mocht ik echter nog een lusje bij lopen. Ofwel 3,5 heen en terug ofwel lusje van 8K. Besloot om voor het lusje te gaan en volgde het beginparcours dat we gemist hadden bij de start. Ik kwam op een bepaald moment op stukken dat ik herkende en hoopte te kunnen aftellen. Iets verder herkende ik het parcours nog beter en herinnerde mij dat dit net voor de officiële km 30 was. Zat al aan meer dan 40km en nog meer dan 12 te gaan. De uitpijling was nog die van de halve marathon. Deju. Een eindje verder zat een oudere man op een bankje te praten tegen een rechtstaande man. Gevraagd als ze van de streek waren en de kortste weg naar de Vuvuzela kenden. Zij konden mij heel goed helpen en stuurden mij door het bos waar we diverse keren heen en weer liepen (de pijltjes hingen er nog). Ik recht door de kortste weg. Als ik reeds meer dan marathon had kwam ik een tegenligger tegen met borstnummer en medaille. Nog ff gevraagd en ik kwam al aardig in de buurt. Eerste straatje rechts en enkele meters verder liep het bospas naar de finish net naast de weg. Terug het rechte pad op (in werklijkheid slingerend pad). Finish bereikt in 5h04 en net geen 43km op de teller. Bij de Vuvuzelarun krijg je achteraf ook nog een kleine portie BBQ, ook dat was aardig mee genomen. Leuke organisatie, die ons goed geholpen had, mooi parcours, geen torenhoge inschrijfprijzen en nog wat eten er bij ook achteraf. Denk dat ik hier nog ga terug komen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten