maandag, maart 06, 2023

185. 't Is voor niks

credits Louis Hufkens

Daags na de 6 uur van Hamme naar het Nederlandse Gelderop. Al veel positief gehoord over de "'t Is voor Niks" marathon. Het zou een heel mooi parcours zijn. Bovendien slagen ze er in om deze marathon gratis aan te bieden. Welke organisator doet dit na? Door Corona en blessure leed was het een hele tijd geleden dat ik nog in Nederland liep. Het was een aangenaam weerzien met verschillende Nederlandse marathon en loopvrienden.

Was er mij van bij het begin bewust van dat de tijdslimiet hier op 5h lag. Samen met Heidi gestart. We kwamen na iets meer dan een kilometer reeds in een uitgestrekt natuurgebied terect waar we pas enkele kilometers voor de finish opnieuw zouden uit lopen. De afsplitsing van de marathon met de andere afstanden volgde al snel. Ik kwam hierdoor helemaal alleen te lopen. We liepen over onverharde paden wat het tempo wel beetje naar beneden haalde, maar meestal waren het wel zeer goed beloopbare paden die soms ook als fietspad dienst deden. De bevoorrading had ook warme zoete thee wat in november wel aangenaam is. De EHBO diensten kwamen we op verschillende plaatsen tegen met een squad en was dus prima voorzien. Ondanks het mooie natuurgebied heb ik wel de hele wedstrijd met wat stress gelopen. De 6h van de dag er voor zat nog wat in de benen en van bij het begin zag ik dat ik op een schema zat dat heel dicht bij de 5h uitkwam. Niet te lang bij de bevoorradingsposten blijven en tempo proberen vast houden was de boodschap. Gelukkig kwam ik in het laatste stuk bij Luc. Eerst was ik een hulp voor hem om het tempo voldoende hoog te houden, daarna trok hij wat aan het karretje omdat ik niet zou verzwakken. Een 500m voor de finishlijn aangenaam verrast dat Heidi ons stond op te wachten. Na 4h57 kwamen we samen over de finishlijn. We hadden de limiet net gered.

Na de finish nog eentje gedronken op nr 250 van Gert Mertens. Proficiat Gert.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten