zaterdag, september 05, 2009

Halve martahon Evergem

Omdat de halve marathon in Evergem eigenlijk wat te kort is gaan we eerst wat inlopen. Rustig het toerke van de jogging gelopen. Snelheid om en bei de 10km/h. In het laatste stukje gestopt voor een babelke met Natalie (die trouwens de jogging won) en Stofke die er ook nog eens een joggingske bij deed. Dat stoppen geeft natuurlijk een vertekend beeld voor de gem snelheid en doet de hartslag dalen. Alhoewel deze mooi laag gebleven was.


En dan de halve. Geertje zou voor 2h gaan. Ik zou er bij blijven. En zo begonnen we. Al bij de eerste kilometer melde ik Geertje dat we een 10-tal seconden te snel liepen. Waarbij enkele Gentse dames opmerkten dat we voor de zelfde tijd gingen. Al snel vormde zich een mooie groep. Een stem viel iets meer op dan de andere. Rarara... Na 2,9k draaiden we en kregen de wind op kop. Vanaf dan heb ik mij als haas vooraan de groep gezet. Enkele keren reclame gemaakt voor een andere, nog mooiere halve marathon die wel 21,1km meet. Voor zij die nog moeten inschrijven: 11/11 Deinze-Bellem. De kilometers gingen voorbij en de groep kon vrij goed samen gehouden worden. Natuurlijk dunde hij wat uit, maar volgens mij viel dit best mee. Na de bevoorrading van de 10 km duidelijk wat vertraagd om de groep samen te houden. En daar ging Geertje, naar de groep die constant 50m voor ons liep. Ik bleef trouw bij de groep. Na een trage kilometer brachten we het tempo eerst terug op het normale niveau, daarna een heel klein beetje hoger. Juist voor de 14K viel mijn Garmin uit.


Ik denk dat het ongeveer tot kilometer 18 was dat we het licht verhoogde tempo aanhielden. Dan kwam een triootje voorbij. Ik twijfelde even, maar de groep riep duidelijk toe dat we mochten volgen. En met 2 pikten we aan. De Garmin van een v h trio duide meer dan 14Km/h aan. Ik kon dit slechts 2K vol houden en was blij dat we terug bij ons Geertje geraakt waren. Deze heeft mij de laatste kilometer nog aangepord om op de tanden te bijten. Zo ben ik binnen gekomen rond de 1h51. Een kwartier trager dan vorig jaar. Een wedstrijdverloop zoals gehoopt, op de laatste kilometer na. Eigenlijk zouden we moeten tevreden zijn. Maar die laatste kilometer zit serieus dwars. En door die snelle 2K er juist voor voelen de beentjes alles behalve goed aan. Bovendien ging de HS reeds na 8K (of 14,5 incl opwarming) serieus de hoogte in. Wat voor een marathon niet echt aangewezen is. Heel wat vragen/opmerkingen dus. Na de westrijd zag ik ook nog De reus van Vlaanderen aka Harmsie die een sterk PR liep ondanks de hamstrin perikkelen.

Mijn besluit: schrik voor IFFM. Wat gaat dat daar geven aan kilometer 30 (of zelfs vroeger)???

Dagtotaal: 6,87 + 20,75 (volgens andere Garmins ik had vorig jaar nog enkele meterkes minder) = 27,62K

4 opmerkingen:

  1. Mooie prestatie hoor Joeri, na de 6.8 ook nog de 20.7km lopen... mooi gedaan hoor. Leuk jou nog eens te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. leuk je nog eens te zien, sterk gelopen en vooral Geert goed meegetrokken, die ging voor 2u10 zei hij tegen mij voor de start :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het gaat zeker goed komen, toch een snelle tijd en tegen dat het de iffm is ben je helemaal in topvorm!!

    BeantwoordenVerwijderen