woensdag, september 23, 2009

Verslag Leie-Marathon

Vooraf zag ik het perfect zitten. Vorige week onverwachts onder de 4h, een weekje kunnen recupereren. De dag ervoor kunnen genieten v d kids in de zoo. Bij de start heel veel bekende bloggers ea. Aangename weersomstandigheden. Dit kon niet mis gaan. De conditie zal wel opnieuw wat verbeterd zijn. De tijd v vorige week moest er aan.

Rustig gestart, een stuk achter de pacer v vorige week die opnieuw voor 4h ging. Ook Koen en Jan liepen daar bij. Samen met Chris en Peter een stukje gelopen en liep met ervaren rot en JCA'er Christian. Steevast finisht hij om en bij de 4h, zonder te forceren. Hij gaf het signaal dat hij iets kalmer ging aan doen, en ik liep voorzichtig naar de groep v 4h toe. Al pratend en gekkend ging het in het begin nog vrij goed. Maar HS was al snel rond de 150.

Voelde mij slimmer dan de wetenschap en ging door. Na een kleine 10 kilometer voelde ik reeds dat de 4h grens moeilijk ging worden. Maar opnieuw werden deze signalen genegeerd. Ondertussen was de haas van dienst andere doelstellingen gaan na streven. En kreeg deze met de grootste mond (ik dus) de rol v haas toegedeeld. Tot de halve marathon hebben we dat dan ook gedaan. 1m reserve. Zeer mooi dus. Maar een klein beetje verder vertelde ik de groep dat ik vandaag de 4h niet zou halen en dat iedereen zijn ding mocht doen. De groep spatte uit elkaar. De meeste zou ik later (nog voor de finish) nog terug zien.

Foto: Natalie Tijtgat


En dan begon het afzien. De snelheid daalde lanzaam, de HS steeg ook langzaam. Bij de bevoorradingen telkens gestopt voor een banaantje, een appelsientje, wat extran en water. Voor de rest mij voortdurend moeten inprenten "NEE ge gaat niet wandelen". En al bijtend op de tandjes, zijn we er geraakt. Zonder wandelen ! Maar wel in 4h09m. Of mijn slechtste marathon uit het lijstje.

Ik schrap Brussel en Eindhoven van mijn najaarsprogramma. De volgende wordt Echternach. Hopelijk een leuke bus-uitstap met JCA. Maar eerst dit weekend St-Laureins en eentje uit te kiezen: Kluizen, Axel, Beernem of veldrijden kijken.

13 opmerkingen:

  1. Mooi verslag en helemaal zoals een marathon kan lopen.
    Jammer dat je eindhoven overslaat, ik ga wel.
    Veel plezier en je tijd is echt niet slecht hoor.
    Groet Rinus.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ook niet supporteren in Eindhoven? Zo zie je maar weer een marathon onberekenbaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een perfecte omschrijving hoe ik mij zelf voelde, met het enige verschil dat ik wel gewandeld heb.
    Volgende keer beter.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Toch weer mooi op karakter verder gelopen en niet gewandeld. Jammer dat je die twee marathon moet laten vallen, maar in Echternach zal je dan helemaal fit aan de start verschijnen, klaar voor een mooie tijd!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. gaat niet altijd zoals je wilt. jammer... verstandig even wat minder marathons

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Echternach, dat is pas op 18 okt.
    Benieuwd of je zo lang kan wachten? Misschien loop je er inderdaad een goeie tijd. Ik heb er mijn PR gelopen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. uitlopen is soieso een mooie prestatie he, ik doe het je niet na.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Spijtig dat je er enkele moet laten schieten...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hmpft, niet naar Eindhoven......anders had ik je er zeker gezien. Aangezien ik je shirt daar zou overhandigen moeten we even een nieuw plan maken. Als je je adres naar me mailt stuur ik het op, ideetje?!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Goede en slechte dagen liggen soms dicht bij elkaar, en er zal altijd een marathon de beste en eentje de slechtste zijn.
    Pittig detail, bij die laatste zie je ook het meeste af.
    Soms kan je sneller wandelen dan lopen, (heb het 3 weken terug ook gedaan in CH)en je recupereerd even.
    Veel succes in Echternach, het is een prachtige organisatie daar.
    Greetz,
    XA4

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Kristof vdmeersch02 oktober, 2009 14:00

    Ja, verdikke Joeri, wat 'n atleet ben jij geworden zeg sinds ik Securex verliet eind 2005 (dacht ik). Toen gingen we nog wekelijks drie grote pitta's eten ;)
    Ik ben met verstomming je tijden aan 't bezien, sterk!

    Groetn,
    Kristof.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ja 'k zou sebiet willen tekenen voor zo'n tijd, toch proficiat met het doorzettingsvermogen dan maar

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Cremke: je shirt gaat veilig mee met Katrien zondag. jammer dat ik je zelf niet even ga zien, maar hoop dat je 'm mooi vindt.

    BeantwoordenVerwijderen