zaterdag, februari 05, 2011

PK veldlopen Deinze

Dag starte druk. Kleinste spruit naar mémé. Dochter naar Halestra. Met zoon naar tandarts. Dan naar PK. Gezien zoon later toe kwam met hem parcoursverkenning. Ondertussen was dochter al opgewarmd en klaar voor de start. Ze deed het goed met een 11 plaats op een toch wel goed bezette cross. Ook zoon lief zette eens een van zijn betere beentjes voor. Hij focuste op een vriend die anders altijd voor hem is. Bij de start niet mee, maar bijgebeend. Heel eind meegelopen en in laatste stuk er nog enkele plaatsen voorbij gegaan. Terug naar Aalter om onze oudsten naar de voetbal te brengen. Dochter en zoon ook naar mémé. En tegen 14h waren we terug op PK.

Mijn parcoursverkenning door de Brielmeersen. Opwarming en naar de start. Zonder al te hoge verwachtingen. Maar zag enkele lopers uit het stratencircuit waar ik mij toch wel eens mee wilde meten. En Halestra Luc was op mijn vorige cross nog net uit mijn greep gebleven. Dit moest opnieuw een stapje beter worden.
Eerste 400m aan meer dan 14km/h en hield dat tot zo'n 1600m vol. Hiermee kon ik Halestra Luc in het spoor blijven. Alsook Wim VR die ik als mikpunt wou gebruiken. Luc VN is in het stratencircuit altijd voor mij en moest hier reeds een gaatje laten vallen. Al rond het 1° kilometer punt had ik een hartslag van 180 of meer. Het was dan ook opnieuw afzien en op de tanden bijten. Maar temidden dit schoon volk was ik extra gemotiveerd. Een versnelling van Wim kon ik niet beantwoorden. En zette het mikpunt uit mijn hoofd. Halestra Luc had ondertussen de rol gelost. Nu er voor zorgen dat ik niet zoals in Maldegem terug gegrepen werd. Zag dat hij 2 posities achter lag. Liet het tempo wat zakken om reserve te hebben als hij aanpikte. Maar plots zag ik dat Wim VR terug in het zicht liep. Probeerde het tempo terug op te trekken. Dit lukte niet echt meer. En de laatste 500m had hij mij in de gaten en kon er zelf ook nog een laatste stukje energie uitpersen. Ik finishte vlak achter hem. Halestra Luc kon ik wel voor een eerste keer achter mij houden. Net als Luc VN. Duwde de garmin wegens de vermoeidheid wat te laat af (vandaar dat de laatste snelheid zo tegenvalt). Maar liep de 6km in 26:57 (13,36 gemiddeld).

2 opmerkingen:

  1. mooi, maar zwaar PK gisteren in Deinze. Goed gelopen. Ik kwam 2 min later over de streep.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je was blijkbaar al goed opgewarmd van dat heen en weer geloop met de kids. Crossen is toch serieus diep gaan hé. Knap hoor! Misschien tot woensdag. Groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen