zaterdag, mei 01, 2010

50 Km Van Vlaanderen (Gistel)




Vorig jaar heb ik echt genoten in Gistel van mijn eerste 50K. Dit jaar was ik er niet als loper, maar als supporter en reclame maker.

Bij onze aankomst te Gistel plaatsten we de wagen op de centrumparking. Een ruime parking met maar enkele wagens. Luxe. En de lopers die passeerden vlak naast die parking. Ik herinnerde mij nog het parcours van vorig jaar en wist dat er eigenlijk in een soort 8 gelopen werd. En dat je ze dus 2 x per ronde kon zien. Samen met de kids wandelde ik langs de oude spoorwegbedding tegen de lopers in. Maar al vlug werden we getracteerd op een vrij hevige regenbui. Vorig jaar hebben we die beproeving niet moeten doorstaan?. Hoe gaan de lopers daar mee om? En ja, er vielen opgaves te melden. Door de koude verstijven de spieren. Ondanks de regen liep Mrs Spencer vrolijk verder aan haar tempo met een terplaatse gevonden ervaren haas. Koen liep hier vlak achter. Met de bedoeling om terug de sluittijd van 5h30 zo dicht mogelijk te benaderen? Harmsie nestelde zich in het grootste peleton. Hoewel we dit zagen uitdunnen en nadat ze nog met 3 waren moest ook Harmsie wat terein prijs geven. Aprilvis die kijkt niet op een kilometer meer of minder en liep solo zijn tempo. Groepjes, hazen, ... allemaal niet nodig voor deze kilometervreter.

Behalve in de wedstrijd ook aan de zijlijn enkele bloggers. Zo kwam natuurlijk Frank Spencer zijn vrouwke aanmoedigen. Maar ook Johan Beton moedigde menig ultra-loper aan. Nathalie Tijtgat kwam voor de kortere afstand maar moedigde natuurlijk ook de lange afstands bloggers aan.

Uiteindelijk ging de overwinning naar de broer van blogster Sandra Cauwels. Die op zijn ultradebuut direct kon zegevieren. De tegenstand was nogthans niet van de minste. Met oa Marc Papanikitas, enkele 24h lopers die binnen 2 weken ons land vertegenwoordigen op het WK

Dit zijn slechts 4 foto's, ik heb er meer dan 250 overgehouden. Als je eerst naar de site van de 6 uren gaat, vind je daar de link naar de volledige foto-reeks. Via de link naar de 6 uur van Aalter, kan je nog meer foto's zien van de meeste deelnemende ultra lopers.

5 opmerkingen:

  1. Die jongedame op foto 2 die ken ik;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Had te vroeg op plaatsen geklikt, en de jongedame staat nu op foto 3. Dus niet denken dat Tiny te diep in het glas gekeken heeft, was mijn fout.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die dame op de derde foto komt me ook bekend voor.
    Veel sukses met het ronselen van lopers voor de zes uren van Aalter op 11 juli.
    Misschien stromen de inschrijvingen nog niet massaal binnen, maar velen wachten nog tot de uiterste inschrijvingsdatum.
    Dat komt wel in orde.

    Groetjes,
    Frank Spencer

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk, die foto's, heb er een paar gepikt. Met zo'n public relations wordt de 6uur van Aalter absoluut een succes.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. En niet te vergeten, ons Veerle die ook een podiumplaats liep! mooie foto's!

    BeantwoordenVerwijderen