zaterdag, mei 08, 2010

8: Dwars over de Mandel: Een Olympische droom

Tot mei 8 wedstrijden is voor mij wat aan de lage kant. Bij de eerste wedstrijd zeg je "We zijn er weer bij". Maar is het nog met gemengde gevoelens. Na een wedstrijd of 8 krijg je dat gevoel echt terug. 2 x Terneuzen, Deinze, Westdorpe, Eeklo, Torhout, Oedelem en nu Roeselare. Plus de wedstrijden waar we aan de zijlijn stonden. Morgen trouwens ook weer, in Steenbergen (Nl). Voor die 6 uur van Aalter. Maar dat wist je al zeker.

De wedstrijd zelf starte ik achteraan. Als ik na 100m achter mij keek was er echter enkel nog het begeleidend fietske. A la running Nico zijn we dan ons inhaal-tochtje begonnen. Hartslag in zone 2, daarna in zone 3 gehouden. Maar op 7,5K kwam "Louike" (volgens de aanmoedigingen van aan de zijlijn). En A la running Nico wil ik alleen maar inhalen en niet ingehaald worden. Dus meegegaan. Een manneke van een jaar of 10 schat ik. Maar hij liep niet constant. Versnelde, vertraagde, ... Waardoor ik dan uiteindelijk een voorsprong had. Op een 500m voor de finish moest ik mijn trainingsjasje v d dranghekkens los knobbelen. Hij zoefde mij voorbij. Ik er weer achter en hem wat opgejaagd. "Allee Louike, rapper, rapper, we zijn er, alles geven. Nu niets meer sparen." Sportief dat we zijn heb ik mij dan toch maar door 1 loper laten inhalen, ik liet hem voor mij finishen. Hartslag was hierdoor natuurlijk ferm de hoogte ingeschoten. Mijn max zit tegenwoordig blijkbaar op 191. 't Parcours was trouwens weer maar eens te kort 9,44 volgens Garmin ipv 10 volgens de organisatie. Naar het schijnt waren we in de laatste meters ook Fredje De Burgraeve voorbijgesneld. Had het niet gezien, maar zag hem achteraf wel met een serieus rood kopke passeren. Aangezien ik voor hem was, moet ik mij misschien in het zwembad gooien om daar ook zijn PR op de 100m te verbeteren. Een olympische droom?

2 opmerkingen:

  1. Leuk om lezen dat het goed gevoel terug is, houden zo

    BeantwoordenVerwijderen
  2. leuk verslagje en er blijkbaar een mooie inhaalrace van gemaakt, goe bezig!

    BeantwoordenVerwijderen