zondag, november 14, 2010

De jeugd doet het

Veldloop 14° grote prijs Stad Deinze. 5 Scheperskes trokken naar Deinze, zonder laarzen. Terwijl de regen van de laatste dagen het parcours en de stroken er naast in een ware modderpoel omtoverden. En wat hebben we geleerd vandaag?

Erin start al in de 2° wedstrijd. Dus al vrij vlug mocht het eerste Scheperke zijn gang gaan. Erin ging er voor en werd 12° op 55. (foto v vorige week te M-Aalter)
39 min later was het aan Tadhg. Ander karakter. Andere taktiek. In de eerste bocht, als de groep voorbij was kwam Tadhg er achteraan gehold. 53°. Genietend, niet forceren. Nog één lopertje volgde op enkele meters afstand. Na 500m terug passage. Hij zag er nog steeds niet vermoeid uit. Was een plaats of 5 à 6 opgeschoven. Aan de finish 40° op 54. En fier dat hij iemand van Halestra (de eigen vereniging) had ingehaald. In de uitslag blijken het er zelfs 2 te zijn. De jeugd deed het dus behoorlijk goed. En nu was het aan "papa".

Eerst was er wat tijd voor: Sandwichke, toilet bezoek met de kleinsten, speeltuin, spikes opdraaien. De vrije tijd was direct voorbij. Los lopen met Koen M. Stond al goed in het zweet. Spikes aantrekken. Nog 3 versnellingskes. En naar de start. Had mijn kop wat laten zot maken ivm de start. Maar die viel nog mee. Zat redelijk goed mee (volgens mijn kunnen). Maar in het eerste rondje van 500m vlogen er al een tien- of twingtigtal mij voorbij. We moesten nog beginnen aan 3 grote rondes en had al zin om te finshen. Probeerde terug op adem te komen maar dit wilde maar niet lukken. In het eerste stuk van de eerste grote ronde bleef de achterhoede mij maar inhalen. Dacht bijna de laatste te lopen, maar als ik achterom keek bleken er toch nog enkele te volgen. Na 2530m "allez papa" en 5 meter verder "allez opa". En opa komt rustig naast mij. Erop en erover. Miljard dat deed pijn. Zette door en haspelde de 3 grote rondes af. In de laatste 2 à 3K dacht ik een groepje van 5 nog te kunnen oprapen. Maar dit bleek niet zo vlot te gaan alsof ik gewend was. Moest tevreden zijn met de 146° plaats in een wedstrijd met juniors en masters. In de uitslag 115° master op 128. Terwijl er 2 plaatsen voor mij nog een jogger finishte die ik toch wel vaak achter mij kan houden. Nog veel bij te leren dus. Maar we geven niet op. Binnen 2 of 3 weken volgt er nog een croske.

1 opmerking:

  1. Inderdaad crossen moet je leren, en het was geen makkie om op dit parcours te lopen ( en dan was "den berg" nog uit de ronde gelaten )
    Doe zo verder !

    Rony

    BeantwoordenVerwijderen