zondag, juni 29, 2008

Izegems uitstapje

Veel JCA belangstelling was er niet. En omdat ik toch de halve marathon afstand nog eens wou lopen trok ik maar aleen naar het land van oa Filip Kowlier en Etienne de canicrosser op weg naar ... Qua webloggers zou ook zeker Frank Spencer aanwezig zijn en zijn Betty meebrengen (en op 10m proberen te lopen). Verder merkte ik in de start Running Hansy op aan de zijde van Betty. En stond Katrien, nog steeds zonder paard stevig te supporteren. Maar weblogger Philippe Mertens ging het minder goed. Bij het ingaan van de laatste ronde, kwam ik deze te voet tegen in de omgekeerde richting. Opgave dus. Tenslotte ontmoete ik na de aankomst ook roadrunnerke nog.

Al op weg naar Izegem was de wind me opgevallen. En mijn frietjes lagen nog op mijn maag. 't Zou dus geen topprestatie worden. Van bij de start heb ik er wel het maximum proberen uit te halen. Mooi te zien aan de hartslag. Volgens de laatste meeting bij Mensana liep ik 1h31 in het rood.

In werklijkheid hield ik de hartslag onder controle. Tot ... juist voor het ingaan van de laatste ronde de winnaar me op de hielen zat. Ik stak een tandje bij en kwam (onder een nooit eerder voor mij aanhoord applaus) net voor hem over de streep. Wel een klein beetje te diep geweest (MHS 190), met nog een rondje op het programma.

De laatste ronde was dan ook zeer zwaar. Na Bxl had ik 3 weken gerust. Pas 2 weken terug bezig kon ik van bij de start een behoorlijke snelheid ontwikkelen. Maar de 3 grote rondes hadden een groot stuk vrij hevige tegenwind. En daar zie je het tempo steeds terugvallen. En zoals aangegeven, na de extra inspanning aan de aankomstlijn juist voor het ingaan van de laatste ronde, was de terugval een beetje te groot. Enerzijds de extra inspanning, anderzijds de beperkte training na Bxl zorgden er voor dat er vandaag voor mij 6km te veel waren.

Uiteindelijk kon ik finshen in 1h43m31s of 3m35s boven mijn PR. Gezien de omstandigheden en de beperkte opbouw, kan ik tevreden terug blikken.

En nu een druk programma voor de volgende week:
Maandag: Gavere
Vrijdag: Vinderhoute
Zaterdag: Melsen
Zondag: Brugge
En daarbij zijn 3 bierlopen.

3 opmerkingen:

  1. 'T is een plezier om jou te zien lopen ,ALTIJD MET DE GLIMLACH ! zie jij dan nooit af ??? hoooo!! ewel sjiek gelopen , proficiat !!ps het applaus aan de eindstreep was dan toch voor jou zenne :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gelet op de staalharde wind mag je best tevreden zijn met je prestatie.
    Er zijn er maar weinigen - Betty uitgezonderd - die in Izegem een PR gelopen hebben.
    Inderdaad, een prima organisatie van Ivac Izegem.
    Ik betaalde (vooraf) zelfs amper € 6.
    Dat mag ook eens in de bloemetjes gezet worden.
    Geniet van je bierlopen en tot een volgende ...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. yo, ik slaag er niet in om het evalutieformulier aan te vullen, stuur je anders eens door (ik heb er nog drie te doen). Goed gelopen by the way !

    see you

    BeantwoordenVerwijderen