maandag, maart 02, 2009

Na een week stilte: 6h Stein

Woensdag nog 9,13km JCA-groepsloop. Zaterdag was er nog de Scheldeloop (waar ook de Spencers op familie-uitstap waren). Ik koos er voor de 6km, omwille van Stein de volgende dag, en omwille van het zwemplezier dat ik zo mijn zoon bezorgde.

En dan zondag. DE dag. Om 7h45 verzameld met JCA'er Kurt en Johan Beton aan het rond punt te Aalter. Het Nederlandse Stein ligt maar 20km voorbij de afrit die we namen om naar de LPMM te Genk te gaan. Vooraf de Belgische topper Gino Cassier leren kennen, en ook de Nederlandse blogger Mo zagen we vooraf. Om 11h gingen we dan van start. Ik volgde de voetsporen van Johan Bundervoet. Een bekende Krekenloper met veel ervaring, en die rond de 60km als doel had. Na een vroege sanitaire stop en een 3-tal rondes dacht ik beter te kunnen en versnelde ik wat. Het tempo was vrij constant 10,8km/h. Zo had ik na 3h 32,3 (of 100m minder dan 10,8km/h). Er volgde een 2° sanitaire stop en we gingen verder in het zelfde tempo. Ik schat rond kilometer 35 begonnen echter de knie-problemen. Een stop om de knieband te halen. Maar ook deze bracht geen oplossing. Het ging van kwaad naar erger. Op karakter liep ik tot aan het marathon punt (ong 3h55). Dus nog steeds gemiddeld 10,77km/h. Maar vanaf dan en ik 2h05m gaan stappen. Af en toe een stukje lopen. Maar die stukjes werden steeds korter, want de kniepijn was er steeds sneller. Ik wandelde nog ongeveer 15km. De officiële uitslag volgt nog.

De reden v d knie problemen moet ik niet ver zoeken. Mijn steunzolen dateren van 16/3/2007. Na Trail2B en Apeldoorn had ik reeds beetje last en bouwde 10d rust in. Ondertussen op raadpleging geweest en steunzolen zijn inderdaad versleten, hebben reeds vele kilometers en aan vervanging toe. Ik kan de nieuwe morgen gaan halen. Noodgedwongen moest ik dus nog op de oude, versleten steunzolen aan de slag. Een geslaagd ultra-debuut is dit dus niet. Maar één dag later kijk ik al uit naar een "revanche". Zonder de knie-problemen was ik vast wel aan de beoogde 60K geraakt. De 100km van Torhout en andere mooie ultra-dromen stel ik nog een jaartje uit. Laat de knie nu maar vlug herstellen. De nieuwe steunzolen aanrukken. En hopelijk zijn we binnen de 14d hersteld en kunnen we dan starten in de Binnenmaasmarathon.

12 opmerkingen:

  1. inderdaad ff extra rust voor die knie en met de nieuwe steunzolen komt da allemaal terug ok

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Doe maar rustig aan, Joeri. Wees voorzichtig met die knie... je hebt hem nog nodig, hoor! Alvast veel beterschap!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zonder knieproblemen was het beslist gelukt om 60 km te halen. Als je een beetje uitkijkt vind je beslist nog een ultra die je aanspreekt. Als ik het zo uitreken kom je toch ook aan een mooi kilometer aantal.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Toch een prachtige prestatie geleverd hoor! En dit in moeilijke omstandigheden. Nu al belust op een "revanche": dat belooft...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. rusten met die knie!!! En toch een sterke prestatie man!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. jammer van je knie. Nu maar even rustig aan en straks in de binnenmaas weer knallen

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja... als die knie de volgende keer niet opspeelt dan lukt die 60 km Cremke!! Proficiat alvast met deze prestatie!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ja vervelend die kniepijn,hopelijk ben je er snel van verlost met je nieuwe zolen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Die steunzolen zullen uw kniepijn snel verhelpen...succes met uw volgende marathon.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Balen natuurlijk en een volgende keer beter.
    Groet Rinus.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zo jammer!! Maar je blijft alleszins niet bij de pakken zitten, het volgende doel is al in zicht.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Rustig aan met die knie, want het marathonseizoen is nog lang.
    Bedankt voor de tip van de Scheldeloop in Terneuzen, onze meiden hebben zich beire geamuseerd.

    BeantwoordenVerwijderen