vrijdag, mei 01, 2009

25: Ekiden te Ertvelde

Vandaag was het de 1° communie van mijn dochtertje, gezien het maar morgen feest is, kon ik deze namiddag toch meedoen met de Ekiden te Ertvelde. Een rustig duurloopje moet je van zo'n Ekiden of aflossingsmarathon niet verwachten. Want de teamleden willen niet teleurstellen voor elkander, waardoor er ferm wordt doorgelopen.

Onze eerste loper (Luc F) had als doelstelling gekregen onder de 22m te duiken voor een Augustijn. Wat natuurlijk een extra motivatie was, en alzo slaagde. Doorkomst vermoedelijk 32° positie. Rik was onze beste loper en die starte als 2°. Hierdoor schoven we heel wat plaatsen op, en liepen zelfs in 11° positie. Luc S kon goed standhouden en verloor slechts één plaats. Kurt moest 10K volbrengen, en liep juist tegen sterke lopers van onze directe concurenten. Zo kwamen we op de 15° positie te liggen.

Ik starte een klein beetje met de rem op. Het voelde niet zo goed, ik ging te traag. De benen hadden opnieuw last van de vele kilometers. Maar toch op de tanden bijtend kon ik de 2° kilometer versnellen en ook in de 3° kilometer het tempo vast houden. Vervolgens de Finse piste op. Ik verzwakte en in combinatie met het zwaardere parcours viel het tempo terug. In die laatste strook won ik wel nog één plaats terug. Ik liep de 5K in 20m38s. Meteen ook een PR op de 5K, en de hoogste gemiddelde snelheid (14,54km/h) die ik ooit in een wedstrijd liep.

Jurgen was onze laatste loper. Hij hield vrij goed stand, maar moest nog één team 30s laten voorgaan. Een mooie 15° plaats op 132 finishers.

JCA had ook nog een 2° gemengd team dat 58° werd in 3h25m18s. Er was ook een weblogteam dat 47° werd in 3h19m50s (Herman, Paard op stal, Cauwels zuster, Chris Vincent, anita).

Zondag gaan we naar de St-Jansloop in Oostende. En ondertussen zijn we ook ingeschreven voor de marathon te Amesfoort met zijn unieke parcours ter gelegenheid van de 750° verjaardag.

7 opmerkingen:

  1. Op de foto's gezien dat je erbij was! Alleen er stond daar niet bij dat je een PR liep!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goed teamke dat je daar had. Proficiat !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige prestatie van jou en je ganse ploeg. En een prachtige 15de plaats. Niet mis.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtige prestatie van jou en je ganse ploeg. En een prachtige 15de plaats. Niet mis.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. jullie hebben dat zeer goed gedaan,proficiat met jullie prestatie.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gefeliciteerd en een super tijd.
    Geniet ervan en op naar de volgende!.
    Groet Rinus.

    BeantwoordenVerwijderen