zondag, april 11, 2010

Deftig weekske

Woensdag mijn eerste JCA groepsloop sedert lang. De eerste 2K iets te snel maar aangepikt. Daarna moest ik de groep al laten gaan.

Eerst plande ik West-Dorpe en Eeklo. Door een hospitalisatie moest ik plots babysitten. Maar een vrijgelijden uit het hospitaal van 8 tot 20h bracht een last minute redding.

Zaterdag naar West-Dorpe waar ik een 8.4K afwerkte. Een versnelling in de 2° kilometer om daarna een tijdje uit de wind te kunnen zitten in dit Evergemse groepje. Zij liepen echter de lange afstand, maar op de terugweg samen met iemand uit Stekene een mooi tempo kunnen aanhouden.

Zondag naar Eeklo. Deze keer ging mijn 2° zoon mee en eindigde 6° bij 8-9 jarigen. Zelf helemaal achteraan gestart en al snel had ik het ideale duo gevonden die mij uit de wind zetten. Na iets meer dan 7K bouwden ze een pauze in voor een pilsje. Niet mijn drankje dus ging ik door. Ik kon het tempo zelfs nog een klein beetje opdrijven. In de laatste 600m zelfs tot 13.9 Gevolg is wel een veel te hoge hartslag, en nog steeds niet als 6°. De zoon deed het al weer beter.

Na een batterijwissel v d hartslagmeter van mijn Garmin, kopelde ik deze pas deze morgen opnieuw. Zo had ik bij vorige lopen schijnbaar geen last van te hoge hartslag. Maar nu het ding terug werkt, gaan we direct dik in het rood. Er is nog veel werk. Maar dat hadden we gevoeld ook.

En ondertussen ... Nog wat geflyerd voor onze 6-uren van Aalter. De eerste inschrijving is alvast binnen.

7 opmerkingen:

  1. Wel veel werk nog maar in ieder geval wel terug aan het front!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. 't Ging nog ferm goed op het moment dat je mij inhaalde :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk je nog eens te zien, rustig opbouwen, alles komt terug in orde...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. terug al een serieus hoog tempo de laatste 600 meter m'n gedacht! je bent op de goede weg.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ach, binnenkort krijg je wel bijscholing van de zoon en dan spurt je weer als vanouds ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. dat uit de wind zetten was met veel plezier gedaan !

    groeten
    Filip

    BeantwoordenVerwijderen