zondag, oktober 09, 2011

40: Marathon Beloeil

In Hilvarenbeek had ik Jaques horen vertellen over de marathon van Beloeil. De dag voor Oostende. Deze goedkope (8€) en toch zeer goed georganiseerde marathon is niet zo bekend bij het brede publiek. Maar prijs kwaliteit 1000x beter dan Marathon van Antwerpen of Marathon van Brussel. Toen ik op een JCA training Luc hoorde spreken over deze marathon, was alle twijfel direct weg genomen. We gaan er ook bij zijn.

Wou een rustige marathon lopen met 3h59 als einddoel. Maar na mei, en zeker na de zomer is de vorm serieus zoek. Ook in Beloeil wilden de beentjes niet mee. Nogthans de eerste ronde van 21km gestart met een mooie groep. Liep eigenlijk heel aangenaam. Tot Christian met de boodschap kwam dat we iets te traag bezig waren. Hij trok het tempo omhoog en het voelde alles behalve goed. Toch samen de 21km in 1h59.

Hiermee zat de langste en mooiste ronde er op. In het extra stuk in de eerste ronde werd bijna uitsluitend door de bossen over bospaden gelopen. Nu volgden nog 2 lussen van 10km (die bijna volledig in de eerste ronde ook gelopen was). Enkel rond het kasteel zelf was er nog wat zware grintpaden. Na een kilometer of 3 liet Yvan het eerste deel van de groep beetje los. Luc wachte hem op. Omwille van niet beter kunnen deed ik dat ook maar. Nog een paar kilometers verder besliste ik een plaspauze in te bouwen en maar mijn eigen tempo verder te lopen.

Terwijl ik bij de eerste passage nog van het uitzicht van het kasteel van Beloeil kon genieten. Was dat de tweede ronde al iets minder. Toen was ik reeds alleen gevallen. De derde ronde was de wind ook nog komen opzetten. En bij het voorbij lopen van het kasteel zat hij pal op kop. Gelukkig konden we op het einde van dat stuk nog eens bijtanken van de talrijk aanwezige bevoorradingen (water, muesli-repen, rozijnen, apelsien). Ondanks de goedkope inschrijvingsprijs was er geen warme dag nodig om toch om de 2,5km een bevoorrading te voorzien (Brussel, jullie zijn niet alleen!). Moeizaam legden we de laatste 2 kilomters af. Toen ik aan de finish kwam was ik nog positief verrast door de tijd op de klok. Ik kwam binnen in 4h08. Het verval viel al bij al nog mee.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten