zondag, september 24, 2023

206. Monschau

We trokken nog eens naar Monschau. Een marathon welke bij heel wat Belgische lopers hoog aangeschreven staat. In 2011 liep ik er al eens de marathon. En in 2015 de ultra. Dit jaar opnieuw de keuze op de marathon omwille van de limiettijden die mij bang maakten voor een langere afstand. Ook de vroegere starturen spraken mij niet echt aan. Dus samen met heel wat Belgen klaar voor de marathon. Had Heidi gezegd dat ze er niet moest op rekenen dat ik in minder dan 5h zou binnen zijn. Ze trainde ondertussen ook een stukje in de omgeving. Met de start net voor Konzen kerk liep het eerst nog lichtjes bergop om dan voorbij de vroegere start te lopen waar de bergaf naar Monschau starte. Terwijl ik eerst nog wat wegzakte kon ik in de afzink al wat opschuiven. Op een of andere manier kon ik het Monschau parcours beter aan dan verwacht. We liepen eerst nog door het historische centrum van Monschau. En vervolgens langs rivieren, door bossen en vooral over heuvels. Maar de stijgingspercentages vielen vaak nog mee, wat het mogelijk maakte dat ik bleef lopen. Er waren maar beperkt steilere stukken, waar ik dan wel ging wandelen. Maar doordat deze beperkt waren, viel het aantal stukjes wandelen eigenlijk nog wel mee. De tijd ging vlotter voorbij dan verwacht en ook de kilometers. Nog even een ultraloper geholpen om de krampen terug weg te krijgen, en dan naar beneden naar de kerk van Konzen om toch onder de 5h te kunnen finishen. En toch stond Heidi mij al op te wachten met sportzak zodat ik na de eindbevoorrading meteen kon gaan douchen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten