zondag, september 24, 2023

208. Bikse natuurmarathon

Terug eentje welke we jaren terug, in 2011 al eens liepen. Was een JCA uitstap waar toffe herinneringen van bij bleven. Gezellig dorpspleintje voor start en finish en een parcours door een bebost gebied dat best beviel. Deze keer was de start op de vernieuwde atletiekpiste welke pas geopend was. Ik starte traag, met eerst nog wat lichte regen. Daardoor de bril af, viel tegen dek in het gras, oprakelen en terug weg. Liep een 11 tal kilometer helemaal alleen met een groepje voor mij. Dat nam op de 2° bevoorrading met zijn allen wat meer tijd waardoor ik er bij en er over was. Maar ze kwamen terug, en ik kon in gezelschap verder. Na de 3° bevoorrading op een kilometer of 16 werd het tempo wat de hoogte ingejaagd. Iets te snel maar ik probeerde op een zo zuinig mogelijke manier te volgen. Een klein gaatje was er bij de doortocht bij de finish na één ronde van 21,1km. Maar de voorloper nam meer tijd en was er terug op en over. Ik loop graag constant en bleef het hogere tempo aanhouden. Kreeg opnieuw het gezelschap. Gelukkig mocht ik het meeste kopwerk doen, waardoor het tempo nog wel hoog lag, maar toch mijn eigen keuze was. Toch een overname voor een stuk, volgens mij ietsje sneller. Daarna was het terug aan mij. Maar na 32km vroeg ik dat mijn compaan aan zijn tempo verder liep en mij achter liet. Hij liet mij toch verder het tempo bepalen en zo kwamen we bij kilometer 37. Heb terug gevraagd om mij achter te laten, en er volgden nog 5 lastige kilometers. Was mij wel bewust van mijn tijd en perste er alles uit. Vroeg extra bevoorrading, water aan een seingever. Gaf mij opnieuw wat energie en kon net onder de 4h15 blijven. Beste tijd in jaren, was geleden van april 2019

Geen opmerkingen:

Een reactie posten