zondag, februari 17, 2008

Leopoldsloop Watervliet

Na het etentje van donderdag moesten er enkele kilootjes af. Vrijdag-avond dan maar iets meer dan 16 km rustige duurloop gelopen. Dit was maar het voorgerechtje voor het weekend. Zaterdag stond er 27 km te Watervliet gepland. Zelfde parcours als een maand terug. Wel iets droger waardoor de jaagpaden langs het kanaal er beter bij lagen. Het keerpunt lag wel 3km verder.
Doel was om mijn marathon tempo te leren kennen. Ik zou 24 km meelopen met de ervaren rots in de JCA branding, Wim De Lannoy. De laatste 3 zouden we dan wel zien. Besluit is dat ik nog serieus ga mogen leren remmen om mij niet te vroeg op te blazen tijdens de marathon. Ben immers maar 17 km bij den Wim gebleven. We liepen al kilometers lang met 3 een gans groepke te trekken. Zeer gelijkmatig tempo 5min10 per km (11,6km/h). En toen vond een dame uit de groep het tijd om te versnellen. Wat moesten we anders doen dan volgen? Wim vond het beter het tempo gewoon strak gelijk te houden en niet mee te gaan. Dit deed mij twijfelen voor de man met de hamer. Maar toch maar gevolgd. Een eindje verder vond er een jonge man dat het nog niet vlug genoeg ging. Ook maar gevolgd. Nu ging het echt wel op het randje. Toen we nog maar met 2 waren, vertraagde hij een beetje en na een kleine babbel wist ik dat hij binnen enkele weken de marathon van Barcelone in minder dan 3h wil lopen en zo zijn PR te verbeteren. En dat was een goede afleiding om reeds km 24 te zien staan. Nog 3 km tanden bijten. En aan km 26 tegen mijzelf zeggen die 4 moet ik nog te pakken krijgen. Het werden er 8. En ik klokte zelf af op 2h14m30s of 12,04km/h. Daar ben ik zeer tevreden mee. Nu nog wachten op de officiële uitslag want deze staat nog niet online wegens ziekte van iemand van de Krekelopers.
Nadien was het wat minder. Samen met mijn oudste zoon nog een biefstukje gaan eten. En op het ogenblik dat ik het eerste stukje vlees in mijn mond stak kwam het reeds enkele dagen dreigende buikgriepje weer dreigen. Als je hier nog van smult ligt het er straks toch weer uit. Heb het dan maar laten liggen en in een potje mee naar huis genomen. Terug thuis direct een tukje gedaan in de zetel, een of ander pilletje geslikt en vroeg in bed. Rest van weekend om zeep dacht ik.
Maar na een goede nachtrust was het buikgriepje al weer (tijdelijk) overwonnen. Dus maar naar de zondagmorgen groepsloop van JC Aalter. De week afgesloten met 10,5 km intensieve duurloop. Zo kwam weektotaal boven de 72.

En volgende week hopelijk nog een trapje hoger

Geen opmerkingen:

Een reactie posten