maandag, februari 16, 2009

Corn boys

Van nog een trainingske op donderdag of vrijdag is niks in huis gekomen. Goed uitgerust dan maar naar Sas-van-Gent. Omdat we vlakbij de maisverwerker en sponsor v de marathon van Zeeuws-Vlaanderen (Cargill) zijn, heeft de plaatselijke voetbalploeg er zijn naam ook aan te danken. Voor 3€ konden we onze 2° plaats in het SSP proberen veilig stellen, of juist verliezen. Voor de zekerheid beetje losgelopen en we waren klaar voor de beloofde 15,7km.

Zonder hartslagmeter, maar met de kilometer-aanduiding v d Garmin. En het ging vrij goed. Liep van in het begin mijn eigen tempo, net onder de 13km/h. Na de bevoorrading juist voor kilometer 7 besloten we om naar het duo voor ons te lopen (13,7km/h). Ons groepje van 5 spatte uiteen, en om de 3° loper mee te nemen zakte de snelheid naar 13,5km/h). De 2° loper was Maarten mijn SSP-concurent voor de 2° plaats. Bij het duo gekomen na ongeveer 3km achtervolgen, werd er even getemporiseerd, maar Maarten nam over en het tempo bleef rond de 13km/h schommelen. Met nog een kleine kilometer te gaan was er een aanval v d mannelijke helft v h ingehaalde duo. Ik was de enige die de versnelling kon beantwoorden en liet mijn SSP-concurent achter. Ik vroeg hoe ver het nog was. 1km was het antwoord. Omdat ik nog aanpikte volgde een tweede versnelling. Maar ik volharde. Plots draaiden we de parking op. Ik herkende mij en versnelde op mijn beurt. Ik naderde nog tot op 1m van de voorligger, maar de speaker waarschuwde deze man, die net voor mij over de meet kon gaan. De laatste 900m (Garmin klokte af op 14,92 ipv de beloofde 15,7) à gemiddelde van 15,2km/h. Deju deju, toch een puntje extra kwijt. Maar toch 2 lopers tussen mij en mijn concurent. De voorsprong is klein beetje uitgediept. Maar met 7 punten voorsprong blijft alles mogelijk. Volgende wedstrijd is Maarten wel niet aanwezig, maar zal v h aantal deelnemers afhangen.

Nadien nog enkele goede tips gekregen. Voor zij die op 10 mei La Marathon du Louvre willen lopen moeten zeker deze link eens proberen. Gratis busvervoer vanuit Brugge en Kortrijk, en zelfs 50 gratis inschrijvingen voor de marathon. En verder is er dit jaar de 750° verjaardag van Amersfoort waarvoor deze link in het leven werd geroepen voor de gelegenheidsmarathon waarbij je door de zoo loopt, de werkplaats van de Nederlandse spoorwegen enz. En dan nog de mededeling dat Monschau helemaal niet zo ver over de grens is, om daar in augustus de plaatselijke marathon te lopen. Zo hebben jullie ook enkele leuke weetjes er bij.

9 opmerkingen:

  1. Die marathon van Amersfoort lijkt mij wel wat, ik zet hem bij op het to do lijstje!!
    Knap gelopen Cremke, ong 15km tegen 15/h is vliegensvlug hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ter verduidelijking: 14,92km in 1h08m10s dus gem 13,1. Die 15km/h was enkel de laatste 900m

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Niet te gering Cremke het is een prima wedstrijd die hebt gelopen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jammer dat je je voorligger niet meer voorbij kon maar toch knap gelopen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Amai zeg...wat een stevig tempo. Knap gedaan hoor. Meestal zie ik u wel trager lopen maar als je ne keer uit uw sloffen schiet...chapeau zulle.
    Groetjes Natalie en Eddy

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Proficiat met de versteviging van je tweede plaats ! Ik heb mij in het weekend ook ingeschreven en betaald maar sta nog niet in de lijst .
    Nog een vraagje :welke marathonplanning heb je tot eind juni ?Loop je de binnenmaasmarathon op 14 maart ook?

    groetjes

    Johan

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Goe gelopen Cremke, de conditie is er en ook de strijdlust. 't Beste en tot in den draai.Stef.
    Is er al een datum voor de 1/2 marathon bij jullie? Of heb ik ernaast gekeken.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. snel terug in form he Joerie, wat een herstart!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Knappe wedstrijd Jorie. En stevig op de 2e plaats.

    BeantwoordenVerwijderen