maandag, maart 14, 2011

6h van Stein - verslag

Op vrijdag nog vlug naar de pedicure. Pijnlijke eelt/eksteroog laten verwijderen op de kleine teen. Maar had ook last van een ontsteking op de grote teen aan de nagel. Dit laatste werd bijgewerkt, maar ontsteking kon niet meer weg trekken tot zondag. Meermaals daags ontsmetten was de boodschap.

Zondag ochtend. Goed geslapen. Want bij het afgaan van het wekkerke dacht ik "Moet ik nu alweer werken". Bleek nog maar zondag en tijd voor Stein. Eksteroog pleister op de kleine teen en op de grote ook een. Rond deze laatste nog verbandje om alles op de juiste plaats te houden. Verder normale gang van zaken. Erik Carrette kwam aan om de trip mee te maken. En eerst nog tussenstop in Gent want ook Vincent Meers ging mee. Daar schoen en kousen af en pleister v d grote teen verwijderd. Er werd nog meer op ontsteking geduwd en had extra last. Nadien werd dit beter. In Stein aangekomen direct vele bekenden Conny, Ronny, Gino, Volker, Ludo, ... te veel om op te noemen. Er was dan ook een fantastisch deelnemersveld. Ook de Belgische top was zo goed als volledig vertegenwoordigd (op een zieke Pad en Leo na). Na wat gezellig gekeuvel, en wat afstemmen wist ik dat ik peletonnetje van Dora zou kiezen.

De start. Ik was direct mee, en we kwamen zeer vlug in een vrij goed tempo van 11 à 11,1km/h. Een groepje met Dora, Els, Jacques, nog wat andere lopers en ikzelf. Probleem was dat mijn hartslag direct boven de extensieve zone uitsteeg en tussen 152-154 schommelde. Dit zou ik op het einde moeten bekopen. Maar ik ging koppig door. Dora bleef het langst bij mij, maar iets voor bij halfweg haakte ook zij af. Ondertussen was mijn hartslag reeds gestegen naar 162-163. Maar ik wou blijven proberen. Tijd voor een solo-tocht. Ik liep een marathon tijd die ik sedert 05/2009 niet meer gelopen had. En dit met nog ruim 2h te gaan. Maar dan begint het pas op een 6h. Pijntje hier, pijntje daar. Ondanks de enorme zin in een wandeling toch lopen. En blijven lopen. Snelheid zakte op de moeilijker stukken zelfs af en toe onder de 10km/h. In de afdaling kon ik toch nog steeds de 11km/h halen. Hartslag? Oesje 168. Maar dan zie je het einde naderen. Nog 4 rondjes, nog 3. Nog 30 min. Laatste loodjes. Snelheid al klein beetje optrekken, maar toch nog wat reserve houden. Net voor het einde van mijn voorlaatste ronde kwam er plots een groepje van een 3-tal man voorbijgestormd. Moeilijk, maar ik pikte aan. Juist voor de finish hoorde ik de speaker zeggen nog 12min een coöpertestje. Van het snelle groepje waren er 2 gelost. De enige overgebleven ging nog harder. Dit deed pijn, veel pijn. Maar wat stond alweer op die Gentse tramkoarte? NIE PLEUJEN. 1km in de laatste ronde. De loper die mij op sleeptouw nam verzwakt. Zonder aarzelen neem ik over. En ik pers er alles uit. Kan Els en Jacques zelfs nog dubbelen. 2km ver en ik zag plots Dora. Ondanks dat de energie op was toch nog sneller. Er op en er over. Hoorde de speaker 10, 9, 8, ... Alles geven. En de 65 werd overschreden. Officiële uitslag 65km05976. JC Aalter haalde ook 1° plaats in het ploegenklassement. Kurt was al vertrokken en ik nam als 4° loper dan maar zijn plaats in.

Vooraf had ik gepland aan 11km/h te starten. Klein beetje verval en ik hoopte op 65-66km. Dacht wel dat ik mijn ambities te hoog stelde en calculeerde in tevreden te zijn vanaf 60km. Tijdens de wedstrijd daalde de ambitie alsmaar van 66 tot zelfs 60 na 4h wedstrijd. Maar al tandenbijtend verhoogde ik de ambitie dan weer naar 62, 64 en na de finish hoopte ik op de 65. Meer dan tevreden kijken we dan ook terug op dit dagje Stein.

2 opmerkingen:

  1. Wow! Gefeliciteerd met deze mooie prestatie. Je bent klaar voor een rondje Texel.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Conny en Ronny15 maart, 2011 09:15

    Proficiat , je mag best fier zijn op je prestatie. Ga door !!!!

    BeantwoordenVerwijderen