woensdag, april 01, 2009

Voorbije weekend

De laatste dagen waren zo vol, dat er van lopen en zelfs van slapen niet veel in huis kwam. Nogthans was er vorig weekend het een en het ander te lopen.

Zaterdag eerst naar Torhout, naar een infosessie over ultralopen. Met vele bekende gezichten. Marc Papanikitas, Gino Casier, Kurt Bomere, Dora, Conny, en natuurlijk Andre Migneau. De uitleg was vast wel goed, maar was (voor mij) iets te technisch om er extra zaken te kunnen op steken. Suppercompensatie ken ik wel al. Ook dat je vooral extensief, maar toch in evenwicht met intensief moet trainen.

Daarna snel naar Oostende. De 2° manche van het Oostends loopcriterium. Heel wat bloggers gezien (Sjarlot, Vincent, Clint, Johan, ...). We gingen er een duurloopje van maken. Helemaal achteraan gestart en beetje per beetje opschuiven. Regelmatig eens ergens blijven hangen voor een babbeltje. Zo merkte ik tegen een loper op dat de dijk v Oostende (deze achter Fort Napoleon) er heel anders uit ziet dan ik mij al altijd inbeelde. "Deirlijk hè" antwoord de Oostendenaar. "Deerlijk?, Ligt dat niet land inwaarts". Haha, was daar weer de flauwe plezanten. De ruime 10K werd door de wind heen afgelegd in ruim 55m of amper 11,5km/h.

Zondag dan naar Damme voor de klassieker Damme-Brugge-Damme. Oficieel gemeten 10K. En na 3 zware trainingsweken, eens tijd om te testen. Goed opgewarmd, vlogen we er in. Dacht dat het niet ging, had het lastig. Plots zag ik bordje 2K. Doel 8m36, en jawel ik zat er mooi onder. Gaat dus toch goed. Op de tanden bijten, het is maar 10K, dat kan je volledig in het rood. Dus gingen we door. Ik haalde steeds lopers in en werd zelf niet ingehaald. Goed teken dus. Kwam bij een mooi groepje, dat net toen ik er bij kwam versnelde en uiteenspatte. Met een 4-tal verder. Het tempo zakte, dan nam ik over. Echter na het draaien en de bevoorrading kreeg ik het echt lastig. Nog 4K. Enkele lopers van daarnet kwamen terug. Ik kon een tijdje aanklampen. Maar koos nadien het spoor v e ingehaalde die loste. Met nog 1,5K moest ik helemaal lossen. Aleen verder puur op karakter. Bij het bordje van de 9K gezien dat het ondanks de moeilijke momenten toch nog steeds haalbaar was. Alle moed samen geraapt. En de laatste meters nog een spurtje er uit geperst. Tot de laatste druppel. En jawel 42m58s netto tijd. Nog juist binnen de beoogde 43m. Mijn eerste PR van dit seizoen. Joepie.

Vanavond gaan we nog maar eens Bellem verkennen. Voor het eerst terug met zonlicht, dus de toer een beetje uitbreiden.

6 opmerkingen:

  1. Proficiat met je pr hoor! Knappe tijd!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Schitterende PR, op naar de volgende...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Binnen is binnen. Proficiat met je PR!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja...dat was een karakter loopje daar in Damme. Knap gedaan hoor. Een PR is altijd goed hé. Proficiat. Op naar de volgende...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja joerie , dat is een opsteker . Scherp gelopen en verdiende pr . Wat ' supercompensatie ' al niet met een mens uitricht he

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie prestatie, ja het kan nogal waaien hé hier in Oostende

    BeantwoordenVerwijderen