Vrijdagavond bij Dwars door Nazareth hoorde ik het trieste verhaal van Sanne Van Ballenberghe. Samen met vader, moeder en zus (vroeger ook broer, maar dat is van voor mijn tijd) waren zij goede bekenden in het lokale joggingcircuit. Langs deze weg wil ik dan ook mijn innige deelneming geven aan haar gezin bij dit zeer trieste en plotse verlies.
Kranten-artikel
Jaren werd een kantoorjob en zelfstandige ijsventer gecombineerd. Een bijhorend leventje op pita, pizza, frieten en liters cola was het gevolg. In 2006 ging ik over naar een gezonder leven. Eerste doel 20km van Brussel (27/05/2007), een eerste marathon (20/04/2008) en ultra (01/03/2009) zitten er reeds op. Sedert 05.03.17 staat de teller reeds op 134. Kan ik mij ooit qualificeren voor Boston? En deelnemen aan de Spartathlon?
maandag, augustus 30, 2010
zondag, augustus 29, 2010
Marathonschema week 6
Week zonder kids, dus drukke loopweek. Maandag eens iets sneller duurloopje op de loopband. Woensdag onze halve marathon in omgekeerde richting gelopen met JCA. Vrijdag naar Dwars door Nazareth en bewust de korte afstand gekozen om wedstrijdtraining te hebben. Op zaterdag de LSD in de wandeltocht van Kanegem en zondag een startster begeleid met 6 * 30s lopen + 6* 2m stappen.
Voorbije week
Ma 8K duurloop --> 8K in 45m op loopband
Di 13K duurloop --> 0K
Wo 8K wedstrijdloop --> 21K Bellem-Deinze, trage duurloop
Vr 8K duurloop --> 5,45K wedstrijd en doorgelopen
Za --> 23,4K in een 2h15
Zo 32K duurloop --> start to run begeleid
Week 6
Ma 8K duurloop
Di 13K duurloop
Wo 8K wedstrijdloop
Vr 8K duurloop
Zo 32K duurloop
Details voorbije week
Maandag op de loopband 45m 11km/h gelopen op de loopband. HS goed laag kunnen houden. Duidelijk teken dat de conditie verbeterd is.
Woensdag liepen we met JCA onze halve marathon van 11 November in de omgekeerde richting. Met een 30-tal aan 10,5km/h. Eerste 7K liep ik in de groep. Voor de 2° 7K zocht men een andere haas die constant kan lopen en heb ik het kopwerk verricht. In het laatste stuk kon elkeen zijn ding doen. Enkel de laatste 2 à 3K heb ik beetje versneld. Mooi in zone 2 gelopen (uitgezonderd dat laatste stukje). De Garmin connect info bevat een stukje niet omdat ik na bevoorrading 2 hem niet direct herstart had.
Vrijdag werd een testdag. In dwars door Nazareth zou ik de korte afstand als wedstrijdloop doen die voorzien was in de training. Heb 5,45K proberen vlammen. Heb hierbij 2 keer beetje hulp gehad van JCA'ers Kurt en Olivier. Het liep 4K goed, en dan had ik wat terug val. Toch gefinishd volgens garmin aan juist 14km/h gemiddeld. Ikke tevreden.
Zaterdag vroeg uit de veren om op de wandeling in Kanegem de langste afstand te gaan duurlopen. Volgens de organisatie 23,4K. Had geen garmin mee, maar heb opnieuw iets sneller gelopen dan de laatste weken. Was op 2h15 terug. En met een heel goed gevoel.
Zondag dan een start to runster begeleid bij de eerste training. Op het parcours van de loop van de Olifant op 17 okt te Oostende dus. 6 x 30s lopen afgewisseld met 2m stappen. Eens een trainingske zonder zweet.
Bedoeling komende week
Week met kids, maar we gaan toch proberen schema zo goed mogelijk te volgen. En misschien op vrijdag of zaterdag proberen een korte jogging te doen als snelheidstraining.
Voorbije week
Ma 8K duurloop --> 8K in 45m op loopband
Di 13K duurloop --> 0K
Wo 8K wedstrijdloop --> 21K Bellem-Deinze, trage duurloop
Vr 8K duurloop --> 5,45K wedstrijd en doorgelopen
Za --> 23,4K in een 2h15
Zo 32K duurloop --> start to run begeleid
Week 6
Ma 8K duurloop
Di 13K duurloop
Wo 8K wedstrijdloop
Vr 8K duurloop
Zo 32K duurloop
Details voorbije week
Maandag op de loopband 45m 11km/h gelopen op de loopband. HS goed laag kunnen houden. Duidelijk teken dat de conditie verbeterd is.
Woensdag liepen we met JCA onze halve marathon van 11 November in de omgekeerde richting. Met een 30-tal aan 10,5km/h. Eerste 7K liep ik in de groep. Voor de 2° 7K zocht men een andere haas die constant kan lopen en heb ik het kopwerk verricht. In het laatste stuk kon elkeen zijn ding doen. Enkel de laatste 2 à 3K heb ik beetje versneld. Mooi in zone 2 gelopen (uitgezonderd dat laatste stukje). De Garmin connect info bevat een stukje niet omdat ik na bevoorrading 2 hem niet direct herstart had.
Vrijdag werd een testdag. In dwars door Nazareth zou ik de korte afstand als wedstrijdloop doen die voorzien was in de training. Heb 5,45K proberen vlammen. Heb hierbij 2 keer beetje hulp gehad van JCA'ers Kurt en Olivier. Het liep 4K goed, en dan had ik wat terug val. Toch gefinishd volgens garmin aan juist 14km/h gemiddeld. Ikke tevreden.
Zaterdag vroeg uit de veren om op de wandeling in Kanegem de langste afstand te gaan duurlopen. Volgens de organisatie 23,4K. Had geen garmin mee, maar heb opnieuw iets sneller gelopen dan de laatste weken. Was op 2h15 terug. En met een heel goed gevoel.
Zondag dan een start to runster begeleid bij de eerste training. Op het parcours van de loop van de Olifant op 17 okt te Oostende dus. 6 x 30s lopen afgewisseld met 2m stappen. Eens een trainingske zonder zweet.
Bedoeling komende week
Week met kids, maar we gaan toch proberen schema zo goed mogelijk te volgen. En misschien op vrijdag of zaterdag proberen een korte jogging te doen als snelheidstraining.
zondag, augustus 22, 2010
Marathonschema week 5
Deze week was er bezoek dat voor de kindjes wilde zorgen. Zo kon ik wat meer lopen, en daar heb ik gretig gebruik van gemaakt. Gelukkig werd de dodentocht vlot verteerd, zodat het kon.
Voorbije week
Ma 8K duurloop --> 7K in 1h op loopband
Di 8K duurloop --> 0K
Wo 8K duurloop --> 14.6K JCA groepsloop
Vr 13K duurloop --> 13.4K De Pinte
Zo 19K duurloop --> 34.1K wandeltoch Ruiselede
Week 5
Ma 8K duurloop
Di 13K duurloop
Wo 8K wedstrijdloop
Vr 8K duurloop
Zo 32K duurloop
Details voorbije week
Maandag zag ik de Lindekensjogging niet zitten wegens de reden. Dus maar een recupje voor de dodentocht. 1h aan 7km/h op de loopband.
Woensdag de JCA groepsloop. Deze ging stukken beter dan de vorige weken.
Vrijdag samen met 2 kids naar De Pinte. Zij liepen de kidsloop en ik liep de langste afstand 4 * 3,3K. Bij de start zat al een steentje in de schoen. Helemaal achteraan gestart en een klein beetje opgeschoven.
Zaterdag Hulshout jammer genoeg moeten links laten liggen.
Zondag om 7h30 opgestaan en naar Ruiselede om de 35K wandeltocht te lopen. Terug met een goed gevoel. Wel wat last aan de linkerwreef door de oneffen paden die op het parcours lagen.
Bedoeling komende week
Woensdag om 18h45 lopen we onze halve marathon Deinze-Bellem in omgekeerde richting (verzamelen aan de kerk in Bellem, wel best John verwittigen als je mee komt lopen). Vermoedelijk vrijdag dan eens dat wedstrijdloopje. En zondag nog eens een wandeltochtje opzoeken zeker.
Voorbije week
Ma 8K duurloop --> 7K in 1h op loopband
Di 8K duurloop --> 0K
Wo 8K duurloop --> 14.6K JCA groepsloop
Vr 13K duurloop --> 13.4K De Pinte
Zo 19K duurloop --> 34.1K wandeltoch Ruiselede
Week 5
Ma 8K duurloop
Di 13K duurloop
Wo 8K wedstrijdloop
Vr 8K duurloop
Zo 32K duurloop
Details voorbije week
Maandag zag ik de Lindekensjogging niet zitten wegens de reden. Dus maar een recupje voor de dodentocht. 1h aan 7km/h op de loopband.
Woensdag de JCA groepsloop. Deze ging stukken beter dan de vorige weken.
Vrijdag samen met 2 kids naar De Pinte. Zij liepen de kidsloop en ik liep de langste afstand 4 * 3,3K. Bij de start zat al een steentje in de schoen. Helemaal achteraan gestart en een klein beetje opgeschoven.
Zaterdag Hulshout jammer genoeg moeten links laten liggen.
Zondag om 7h30 opgestaan en naar Ruiselede om de 35K wandeltocht te lopen. Terug met een goed gevoel. Wel wat last aan de linkerwreef door de oneffen paden die op het parcours lagen.
Bedoeling komende week
Woensdag om 18h45 lopen we onze halve marathon Deinze-Bellem in omgekeerde richting (verzamelen aan de kerk in Bellem, wel best John verwittigen als je mee komt lopen). Vermoedelijk vrijdag dan eens dat wedstrijdloopje. En zondag nog eens een wandeltochtje opzoeken zeker.
zondag, augustus 15, 2010
Marathonschema vervolg: Yes, I can
Zoals reeds eerder gezegd had ik nog maar pas een marathonschema gemaakt en kwamen er vollop nieuwe plannen. Vandaar dat de werkelijkheid en het schema nogal eens zullen afwijken. Maar toch een overzicht.
Voorbije week
Ma 8K duurloop --> 0K
Di 8K duurloop --> 0K
Wo 8K tempoloop --> 12K
Vr 13K duurloop --> 100K Dodentocht Bornem
Zo 19K duurloop --> 0K
Week 4
Ma 8K duurloop
Di 8K duurloop
Wo 8K duurloop
Vr 13K duurloop
Zo 19K duurloop
Details voorbije week
Wo groepsloop met JCA. Het ging vlotjes, maar niet supper. Tot ik plots een aanval v buikkrampen kreeg. De maïs ingedokken en ***TMI***. De geplande 15K werd 11,9K.
Vr D-day. Vorig jaar was NVV een doel. Door kwetsure half mei'09 viel dit in duigen. De ultra-microbe bleef kriebelen. De NVV kwam dit jaar te vroeg. De dodentocht in Bornem leek mij een mooi alternatief. Maar deze mag je niet lopen. Echter een opzoeking leerde mij dat de maximaal toegelaten snelheid 10km/h is. Je mag hem dus wel lopen. En dat is ruim voldoende voor deze recreant. Vrijdag middag naar Bornem vertrokken. Op de verkeerswisselaar in Gent verkeersproblemen wegens water-overlast. Even twijfel als ik mijn karretje niet moest keren. Toch maar doorgezet. In Bornem gaan inschrijven. Wel een lange rij voor de dag-inschrijvingen (reeds om 13h45, en start was maar om 21h). Maar het ging zeer vlot, eID inlezen, wat extra info en 33€ betalen. Iets verder op 0,5€ terug omdat ik ook lid ben van een wandelclub. Dan nog wat gaan rusten in de auto tot 18h. Mij klaar gemaakt. Met de pendelbus naar de start. Een hand-lichtje gaan kopen. Bagage voor kilometer punt 49,1 gaan afgeven. En naar de start. Zo veel mogelijk naar voor opgeschoven. Zo kon ik om 21h05 reeds over de startmatten. De eerste 2 kilometers tussen het volk moeten wurmen. Daarna ging het vlotter. 7,4K aan 9,7km/h. Had niet gemerkt dat de snelheid zo hoog lag. Merkte wel dat de HS reeds te hoog was, en liet het tempo daarom zakken. Op 17,3K was het gemiddelde 8,5km/h. Net wat ik op het oog had. Bij iedere stop was er scanning. Wel enkel bij het binnenlopen. Hierdoor zijn de snelheden vrij relatief, want hangt af van hoe lang je blijft stil staan bij de bevoorrading. Die was trouwens voortreffelijk ge-organiseerd (maar op wandelaars gericht, iets te weinig sportdrank voor lopers). De eerste was enkel water, nadien telkens iets te eten en drinken. Variërend tussen rijsttaartjes, appel, wafel, caré confituurtje, water, soep, extran, aquarius, Duvel, ... Tot kilometer 30 ging het vlot. Toen begonnen de beentjes te wegen. De 50K van vorige week nog niet volledig verteerd? Maar we gingen rustig verder. Op 49,1K bagage opgehaald. Verse kousen en trui. Nieuwe gellekes, druivesuiker en kracht-snoepjes. 50K, eerste kilometer aanduiding. Lichte euforie, we kunnen beginnen aftellen ipv optellen. Maar ook nuchter, nog altijd 50K, meer dan een marathon. De volgende aanduiding was op 70K bij een bevoorrading. En op 75 stond ook een bord. Tot kilometer 80 bleef het eigenlijk vrij goed gaan. Wel hier en daar spier-, knie- en enkel-pijntjes. En deze werden vanaf kilometer 80 heviger. Vooral de onverharde, maar oneffen stukken waren lastig. Elke oneffenheid voelde je in vele spiertjes. De snelheid zakte serieus en het werd tanden bijten. Ik koos bewust voor lopen en niet voor stappen. Verschillende die afwisselden staken mij al lopend voorbij, want liepen sneller. Maar haalde ik terug in als ze wandelden. Controlepost per controlepost aftellen. Dan die laatste post op 94,6K. Moest nog even de toiletten opzoeken, en ging er toen tegen aan. De snelheid moest en zou opgedreven worden. 5K lang en zeker die laatste kilometer. Plots een bord met de aanduiding 5. Vanaf nu blijkbaar kilometer aanduiding. Ik zag in de verte enkele bekenden van onder weg lopen. Tijdens mijn sanitaire stop hadden ze mij terug ingehaald. Die moest en zou ik terug nemen. Nog 4K. Volgende bord op 3K en je begon mensen tegen te komen die met de "proficiat's" begonnen te gooien. 2K, nog beetje sneller. Bijna de laatste deelnemer bijgehaald die ik nog op het oog had. 1K niet gezien en net als ik bij mijn voorgangster kwam een spandoek van de laatste 500m. Ik kon terug "snel" lopen. Een menigte was het nog niet, maar toch stond er al redelijk veel volk. Applaudiseren, proficiat, enz. Plots kwam Dave Martens naar de afsluiting. Hij was reeds gefinished, en riep mij ook een proficiat toe, en we gaven een high five. Reuze fijn. Door de vermoeidheid, de pijntjes, kwam dit allemaal extra goed en tof over. Ik was ook enorm fier op mijn eerste 100. Heb zelf de vreugde-traantjes moeten bedwingen. In de laatste bocht nog bijna verkeerd gelopen, maar een goede organisatie stuurde mij het juiste pad op. En juist voor de laatste matten, de verdiende ananas en een Bornemse Trippel. De mat over, chip scannen en onmiddellijk medaille en diploma met alle tussentijden. Supper leuk. T-shirt afgehaald en naar huis om de nodige slaap in te halen. Een supper gevoel.
Bedoeling komende week
Opnieuw een relatieve rustige week. Gezien de 100K v d voorbije week, ga ik het nog ietsje rustiger doen. Maar ga wel proberen aan de 5d te komen, maar met "snelwandelen" ipv lopen. En vanaf vrijdag zien we wel hoe het lichaam gerecupereerd is.
Voorbije week
Ma 8K duurloop --> 0K
Di 8K duurloop --> 0K
Wo 8K tempoloop --> 12K
Vr 13K duurloop --> 100K Dodentocht Bornem
Zo 19K duurloop --> 0K
Week 4
Ma 8K duurloop
Di 8K duurloop
Wo 8K duurloop
Vr 13K duurloop
Zo 19K duurloop
Details voorbije week
Wo groepsloop met JCA. Het ging vlotjes, maar niet supper. Tot ik plots een aanval v buikkrampen kreeg. De maïs ingedokken en ***TMI***. De geplande 15K werd 11,9K.
Vr D-day. Vorig jaar was NVV een doel. Door kwetsure half mei'09 viel dit in duigen. De ultra-microbe bleef kriebelen. De NVV kwam dit jaar te vroeg. De dodentocht in Bornem leek mij een mooi alternatief. Maar deze mag je niet lopen. Echter een opzoeking leerde mij dat de maximaal toegelaten snelheid 10km/h is. Je mag hem dus wel lopen. En dat is ruim voldoende voor deze recreant. Vrijdag middag naar Bornem vertrokken. Op de verkeerswisselaar in Gent verkeersproblemen wegens water-overlast. Even twijfel als ik mijn karretje niet moest keren. Toch maar doorgezet. In Bornem gaan inschrijven. Wel een lange rij voor de dag-inschrijvingen (reeds om 13h45, en start was maar om 21h). Maar het ging zeer vlot, eID inlezen, wat extra info en 33€ betalen. Iets verder op 0,5€ terug omdat ik ook lid ben van een wandelclub. Dan nog wat gaan rusten in de auto tot 18h. Mij klaar gemaakt. Met de pendelbus naar de start. Een hand-lichtje gaan kopen. Bagage voor kilometer punt 49,1 gaan afgeven. En naar de start. Zo veel mogelijk naar voor opgeschoven. Zo kon ik om 21h05 reeds over de startmatten. De eerste 2 kilometers tussen het volk moeten wurmen. Daarna ging het vlotter. 7,4K aan 9,7km/h. Had niet gemerkt dat de snelheid zo hoog lag. Merkte wel dat de HS reeds te hoog was, en liet het tempo daarom zakken. Op 17,3K was het gemiddelde 8,5km/h. Net wat ik op het oog had. Bij iedere stop was er scanning. Wel enkel bij het binnenlopen. Hierdoor zijn de snelheden vrij relatief, want hangt af van hoe lang je blijft stil staan bij de bevoorrading. Die was trouwens voortreffelijk ge-organiseerd (maar op wandelaars gericht, iets te weinig sportdrank voor lopers). De eerste was enkel water, nadien telkens iets te eten en drinken. Variërend tussen rijsttaartjes, appel, wafel, caré confituurtje, water, soep, extran, aquarius, Duvel, ... Tot kilometer 30 ging het vlot. Toen begonnen de beentjes te wegen. De 50K van vorige week nog niet volledig verteerd? Maar we gingen rustig verder. Op 49,1K bagage opgehaald. Verse kousen en trui. Nieuwe gellekes, druivesuiker en kracht-snoepjes. 50K, eerste kilometer aanduiding. Lichte euforie, we kunnen beginnen aftellen ipv optellen. Maar ook nuchter, nog altijd 50K, meer dan een marathon. De volgende aanduiding was op 70K bij een bevoorrading. En op 75 stond ook een bord. Tot kilometer 80 bleef het eigenlijk vrij goed gaan. Wel hier en daar spier-, knie- en enkel-pijntjes. En deze werden vanaf kilometer 80 heviger. Vooral de onverharde, maar oneffen stukken waren lastig. Elke oneffenheid voelde je in vele spiertjes. De snelheid zakte serieus en het werd tanden bijten. Ik koos bewust voor lopen en niet voor stappen. Verschillende die afwisselden staken mij al lopend voorbij, want liepen sneller. Maar haalde ik terug in als ze wandelden. Controlepost per controlepost aftellen. Dan die laatste post op 94,6K. Moest nog even de toiletten opzoeken, en ging er toen tegen aan. De snelheid moest en zou opgedreven worden. 5K lang en zeker die laatste kilometer. Plots een bord met de aanduiding 5. Vanaf nu blijkbaar kilometer aanduiding. Ik zag in de verte enkele bekenden van onder weg lopen. Tijdens mijn sanitaire stop hadden ze mij terug ingehaald. Die moest en zou ik terug nemen. Nog 4K. Volgende bord op 3K en je begon mensen tegen te komen die met de "proficiat's" begonnen te gooien. 2K, nog beetje sneller. Bijna de laatste deelnemer bijgehaald die ik nog op het oog had. 1K niet gezien en net als ik bij mijn voorgangster kwam een spandoek van de laatste 500m. Ik kon terug "snel" lopen. Een menigte was het nog niet, maar toch stond er al redelijk veel volk. Applaudiseren, proficiat, enz. Plots kwam Dave Martens naar de afsluiting. Hij was reeds gefinished, en riep mij ook een proficiat toe, en we gaven een high five. Reuze fijn. Door de vermoeidheid, de pijntjes, kwam dit allemaal extra goed en tof over. Ik was ook enorm fier op mijn eerste 100. Heb zelf de vreugde-traantjes moeten bedwingen. In de laatste bocht nog bijna verkeerd gelopen, maar een goede organisatie stuurde mij het juiste pad op. En juist voor de laatste matten, de verdiende ananas en een Bornemse Trippel. De mat over, chip scannen en onmiddellijk medaille en diploma met alle tussentijden. Supper leuk. T-shirt afgehaald en naar huis om de nodige slaap in te halen. Een supper gevoel.
Bedoeling komende week
Opnieuw een relatieve rustige week. Gezien de 100K v d voorbije week, ga ik het nog ietsje rustiger doen. Maar ga wel proberen aan de 5d te komen, maar met "snelwandelen" ipv lopen. En vanaf vrijdag zien we wel hoe het lichaam gerecupereerd is.
maandag, augustus 09, 2010
Marathonschema week 2 & 3
Voorbije week:
Ma 8K duurloop --> 0K
Di 13K duurloop --> 0K
Wo 8K tempoloop --> 0K
Do rust --> 1,5h à 8,5 of 12,75K
Vr 8K duurloop --> 0K
Zo 32K duurloop --> 52K
Excuus: 't was de week met de kids. En 't is voorbereiding op iets anders dan een marathon :-)
Week 3:
Ma 8K duurloop
Di 8K duurloop
Wo 8K tempoloop
Vr 13K duurloop
Zo 19K duurloop
Details voorbije week:
Woensdag avond op de loopband bewust de snelheid 8,5K/h gekozen. Wilde deze wat inlopen.
Zondag vielt keuze op een hele lange training te lopen. Toevallig was er een 50K wandeltocht van Oostende naar Blankenberge en terug. Richtsnelheid was 9K of 6m40. Dit lukte vrij goed. Garmin hield het uit tot de controlepost in Den Haan. Van daar volgens organisatie nog 13,2K. Wat 51,5 oplevert.
Bedoeling volgende week
Het schema vloog er direct in met 2 vrij hevige weken. De 3° week is een relatieve rustweek. Zelf stuur ik bij door ma en di te schrappen en extra rust in te bouwen na mijn 52K van gisteren. En vrijdag komt er waarschijnlijk ietsje meer op de teller. Hoeveel meer ??? En zondag zien we dan nog wel.
Ma 8K duurloop --> 0K
Di 13K duurloop --> 0K
Wo 8K tempoloop --> 0K
Do rust --> 1,5h à 8,5 of 12,75K
Vr 8K duurloop --> 0K
Zo 32K duurloop --> 52K
Excuus: 't was de week met de kids. En 't is voorbereiding op iets anders dan een marathon :-)
Week 3:
Ma 8K duurloop
Di 8K duurloop
Wo 8K tempoloop
Vr 13K duurloop
Zo 19K duurloop
Details voorbije week:
Woensdag avond op de loopband bewust de snelheid 8,5K/h gekozen. Wilde deze wat inlopen.
Zondag vielt keuze op een hele lange training te lopen. Toevallig was er een 50K wandeltocht van Oostende naar Blankenberge en terug. Richtsnelheid was 9K of 6m40. Dit lukte vrij goed. Garmin hield het uit tot de controlepost in Den Haan. Van daar volgens organisatie nog 13,2K. Wat 51,5 oplevert.
Bedoeling volgende week
Het schema vloog er direct in met 2 vrij hevige weken. De 3° week is een relatieve rustweek. Zelf stuur ik bij door ma en di te schrappen en extra rust in te bouwen na mijn 52K van gisteren. En vrijdag komt er waarschijnlijk ietsje meer op de teller. Hoeveel meer ??? En zondag zien we dan nog wel.
maandag, augustus 02, 2010
Marathonschema week 1
Heb het marathon schema voor Eindhoven in 3h45 nog maar pas gegenereerd en ben het al aan het vervomen. Waarom, dat zal later nog wel duidelijk worden.
Voorbije week. Ik nam het schema wel als basis.
Ma 8K duurloop --> 10K rustige wedstrijd te Kleit
Di 13K duurloop --> 9,9K tempoloop wedstrijd te Zuidzande
Wo 8K tempoloop --> 14,55 duurloop met JCA
Vr 8K duurloop --> 10K rustige wedstrijd te Oostkamp
Za rust --> 15,53K rustige wedstrijd te Hoetsel
Zo 32K duurloop --> 32.38K op wandeltocht te Lebbeke + 's avonds nog eens 5K grootste gedeelte aan 8,5km/h
Di en Wo werden verwisseld en het aantal kilometers is opgetrokken. Dit omdat het een week zonder kids was, en ...
De volgende week zegt het schema:
Ma 8K duurloop
Di 13K duurloop
Wo 8K tempoloop
Vr 8K duurloop
Zo 32K duurloop
Details voorbije week:
Het parcours en details v Zuidzande poste ik reeds eerder.
Vrijdag was er de shoppingloop te Oostkamp. Helemaal achteraan gestart met de fiets en groene vlag. Rustige inhaalrace, tot ik samen kwam met iemand v Beverhout die een 11K/h liep. Iets versneld en aan dit tempo verder gegaan. Op een goede 2K v d finish was een zekere Katrien nog de etalages aan het bekijken maar riep naar een toeschouwer dat het op was. Heb haar aangesproken en meegetrokken tot aan de finisch. Door het gezelschap was het haar toch gelukt zonder vertragen. Er zat zelfs nog een eindsprintje in. En dit voor een eerste loop sedert 5 jaar.
Zaterdag Hoetsel. Gestart met busje voor rustig loopje. Er pikten echter wat lopers aan waaronder 2 loopsters voor 1 ronde. De kleinste versnelde en ging er van door. De grootste klampte mooi aan. In de laatste kilometer zijn we dan met gans ons groepje gaan hazen om het kleinere meisje terug bij te halen. Het tempo liep goed op, we naderden maar de tegenstandster had nog een eindsprint in de benen. De gehaasde dame was natuurlijk wel blij met haar prestatie. Wij gingen rustig verder. Echter in de laatste ronde wilde Patricia haar form van de dag verzilveren en versnelde. Een 2K voor de finisch heb ik hen dan maar laten gaan gezien ik op zondag nog een +30'er wilde lopen.
Zondag. De wandeltocht te Lebbeke was een mooi parcours omdat het heel veel onverharde wegen bevatte. Terwijl we in Hoetsel er nog op gewezen werden dat het vlindertelling was maar geen zagen, kwam ik er vandaag wel 2 tegen. Voor zij die eens een leuk parcours zoeken zeker een aanrader. Voor zij die de streek beter kennen, ik vermoed dat de eerste lus van 8K door een natuurgebied en/of provinciaal domein liep. Daar is het zeker meer dan de moeite om uw trainingskes te gaan afwerken.
Voorbije week. Ik nam het schema wel als basis.
Ma 8K duurloop --> 10K rustige wedstrijd te Kleit
Di 13K duurloop --> 9,9K tempoloop wedstrijd te Zuidzande
Wo 8K tempoloop --> 14,55 duurloop met JCA
Vr 8K duurloop --> 10K rustige wedstrijd te Oostkamp
Za rust --> 15,53K rustige wedstrijd te Hoetsel
Zo 32K duurloop --> 32.38K op wandeltocht te Lebbeke + 's avonds nog eens 5K grootste gedeelte aan 8,5km/h
Di en Wo werden verwisseld en het aantal kilometers is opgetrokken. Dit omdat het een week zonder kids was, en ...
De volgende week zegt het schema:
Ma 8K duurloop
Di 13K duurloop
Wo 8K tempoloop
Vr 8K duurloop
Zo 32K duurloop
Details voorbije week:
Het parcours en details v Zuidzande poste ik reeds eerder.
Vrijdag was er de shoppingloop te Oostkamp. Helemaal achteraan gestart met de fiets en groene vlag. Rustige inhaalrace, tot ik samen kwam met iemand v Beverhout die een 11K/h liep. Iets versneld en aan dit tempo verder gegaan. Op een goede 2K v d finish was een zekere Katrien nog de etalages aan het bekijken maar riep naar een toeschouwer dat het op was. Heb haar aangesproken en meegetrokken tot aan de finisch. Door het gezelschap was het haar toch gelukt zonder vertragen. Er zat zelfs nog een eindsprintje in. En dit voor een eerste loop sedert 5 jaar.
Zaterdag Hoetsel. Gestart met busje voor rustig loopje. Er pikten echter wat lopers aan waaronder 2 loopsters voor 1 ronde. De kleinste versnelde en ging er van door. De grootste klampte mooi aan. In de laatste kilometer zijn we dan met gans ons groepje gaan hazen om het kleinere meisje terug bij te halen. Het tempo liep goed op, we naderden maar de tegenstandster had nog een eindsprint in de benen. De gehaasde dame was natuurlijk wel blij met haar prestatie. Wij gingen rustig verder. Echter in de laatste ronde wilde Patricia haar form van de dag verzilveren en versnelde. Een 2K voor de finisch heb ik hen dan maar laten gaan gezien ik op zondag nog een +30'er wilde lopen.
Zondag. De wandeltocht te Lebbeke was een mooi parcours omdat het heel veel onverharde wegen bevatte. Terwijl we in Hoetsel er nog op gewezen werden dat het vlindertelling was maar geen zagen, kwam ik er vandaag wel 2 tegen. Voor zij die eens een leuk parcours zoeken zeker een aanrader. Voor zij die de streek beter kennen, ik vermoed dat de eerste lus van 8K door een natuurgebied en/of provinciaal domein liep. Daar is het zeker meer dan de moeite om uw trainingskes te gaan afwerken.
woensdag, juli 28, 2010
Marathonplan
Marathonplannen zullen er nog wel komen dit jaar. Waar de eerst volgende gelopen wordt heb ik nog geen idee van. Maar heb alvast een trainingsschema aangemaakt bij myasics voor de Marathon van Eindhoven. Doel 3h45. Voorzichtig in vgl met vorig jaar, ambitieus gezien de evolutie sedert 1/2.
En dat schema valt enorm mee. Deze week duurloopke 8K, 13K, tempoloop 8K, duurloop 8K en 32K. Vooral die laatste voor een eerste week kan wel tellen.
Maandag heb ik dan ook een rustige 10K in Kleit gelopen.
Dinsdag 10K tempoloop in Zuidzande.En vandaag 15K rustige duurloop met JCA.
Vrijdag wordt het een rustige 10K in Oostkamp, zaterdag waarschijnlijk Oetsel (Zomergem) en zondag dan die lange pittige loop. En dat na een zaterdag avond. Dat beloofd.
En dat schema valt enorm mee. Deze week duurloopke 8K, 13K, tempoloop 8K, duurloop 8K en 32K. Vooral die laatste voor een eerste week kan wel tellen.
Maandag heb ik dan ook een rustige 10K in Kleit gelopen.
Dinsdag 10K tempoloop in Zuidzande.En vandaag 15K rustige duurloop met JCA.
Vrijdag wordt het een rustige 10K in Oostkamp, zaterdag waarschijnlijk Oetsel (Zomergem) en zondag dan die lange pittige loop. En dat na een zaterdag avond. Dat beloofd.
zaterdag, juli 24, 2010
Weekoverzicht
Vandaag en morgen zal er niet veel gelopen worden.
Di was er dus Nieuwvliet 8.8K
Wo naar Roeselare voor 15K. Gezien de snelle loop te Nieuwvliet wou ik deze rustig doen. Koen wou voor de laatste plaats gaan. Ideaal, ik de voorlaatste. Leuk loopje, wel jammer dat 2 rondes voor het einde de bevoorrading al weg was, en in de laatste ronde de meeste seingevers ook piepe dada waren. Zelfs enen die de ronde voordien nog gevraagd had als we gedaan hadden, en dus zeker wist dat we nog eens zouden passeren. Was duidelijk gesponserd door Soubry, we kregen 5 dozen pasta en een handdoek.
Vr naar St-Margriete. 10mijl of 16,1K. Opnieuw (cfr Assenede vorige week) het busje van Ronny en Philippe gekozen. Nu samen met Patricia, Nico en Bart. Het ging veel beter dan vorige week. En dat ondanks de wind, en ik denk dat we ook ietsje sneller liepen (geen gps aangehad).
Weektot 39.9 voor een week met kids en tegelijk Gentse Fieste is dat zeker niet slecht. Want mijn kilometerteller voor Gent staat ook al vrij hoog. We gaan daar minstens nog 2 avonden bij doen, misschien zelfs 3.
Di was er dus Nieuwvliet 8.8K
Wo naar Roeselare voor 15K. Gezien de snelle loop te Nieuwvliet wou ik deze rustig doen. Koen wou voor de laatste plaats gaan. Ideaal, ik de voorlaatste. Leuk loopje, wel jammer dat 2 rondes voor het einde de bevoorrading al weg was, en in de laatste ronde de meeste seingevers ook piepe dada waren. Zelfs enen die de ronde voordien nog gevraagd had als we gedaan hadden, en dus zeker wist dat we nog eens zouden passeren. Was duidelijk gesponserd door Soubry, we kregen 5 dozen pasta en een handdoek.
Vr naar St-Margriete. 10mijl of 16,1K. Opnieuw (cfr Assenede vorige week) het busje van Ronny en Philippe gekozen. Nu samen met Patricia, Nico en Bart. Het ging veel beter dan vorige week. En dat ondanks de wind, en ik denk dat we ook ietsje sneller liepen (geen gps aangehad).
Weektot 39.9 voor een week met kids en tegelijk Gentse Fieste is dat zeker niet slecht. Want mijn kilometerteller voor Gent staat ook al vrij hoog. We gaan daar minstens nog 2 avonden bij doen, misschien zelfs 3.
dinsdag, juli 20, 2010
Nieuwvliet
Vandaag nog vlug dagje verlof genomen. Overdag genoten v d Belgische kust in Blankenberge. Daarna naar Nieuwvliet om nog een loopke te doen. Ik voelde de warmte en besloot het rustig te doen. Achteraan stond ook Xavier die niet zou snelwandelen maar rustig zou lopen. Er waren eerst 2 kleine rondjes en ik hield het spoor van Xavier. Daarna versnelde hij en wenste hem alvast het beste toe. Ik kreeg op dat moment een heel goede haas. Ivan Verbeke liep een vrij constante 12,5km/h. Na Xavier, het 2° spoor om te volgen. Het werd dus toch niet rustig aan. Het was lastig om Ivan te blijven volgen maar het lukte net. Zo heb ik nog eens een gem snelheid van 12,5km/h.
Morgen dacht ik aan Bekegem, maar Peter tipte mij Roeselare. Het lijkt daar een blog feestje te worden.
En nu eerst nog naar de Gentse Fieste
Morgen dacht ik aan Bekegem, maar Peter tipte mij Roeselare. Het lijkt daar een blog feestje te worden.
En nu eerst nog naar de Gentse Fieste
zondag, juli 18, 2010
Drukke loop week
De voorbije week was een week zonder kindjes. En dat verschil merk je in de kilometers. De weekgrafiek toont duidelijk afwisselend een drukken week qua kilometers en een drukke week qua gezinsleven (met weinig kilometers).
De loopweek begon op dinsdag. In de zomer zijn er op dinsdag de lopen in Zeeuws Vlaanderen. Met deze week Groede. Vooraf 7km gelopen, en dan 2 rondjes van 3,3K in ruim 19m en een laatste rondje in net geen 16m. Maar het ging moeizaam.
Op woensdag JCA training. Er werd juist overgeschakeld naar de grotere toer. 15K dus. Heb lang en veel een klein beetje achter gelegen, maar heb de toer ook volbracht. Al weer op karakter.
Op donderdag de 3° loop van het kustcriterium. Zeebrugge. Liep ik 2 jaar terug ook. 2,5K wind op kop richting Blankenberge. 2,5K terug naar Zeebrugge en dat 2x. Doordat het hoog water nog niet zo lang achter de rug was, lag de ondergrond er zeer zwaar bij. En dan nog eens de wind. Ging dus weer moeizaam met 10K in een 58 tal minuten.
Op vrijdag naar Assenede. 15K samen met Ronny, Philippe en JCA'er Geert. Verschil met de vorige wedstrijden die niet goed liepen was dat ik nu niet alleen zo ver van achter liep en het zo een stuk gezelliger werd. Maar het was nog steeds afzien. De conditie komt maar niet in orde dit jaar.
Zaterdag naar de begrafenis van John zijn pa, die jammer genoeg ook tevroeg ons en vooral John verliet. Daarna naar Blankenberge om nog eens af te zien op het strand tegen de wind in en in de duinen naar de Duinse Polders en rond de Fonteintjes. Zeer rustig begonnen à la feestneus Nico. Als aller laatste dus. Die van de organisatie panikeerden al, "ze zijn al aan het verzamelen zulle". En dan beginnen opschuiven. Eerst stukje dijk, dan de duinen in. Terug duinen af, rond de meertjes v d Fonteintjes. Terug de duinen over, langs de trap naar beneden en op het strand richting Zeebrugge. Draaien en met de wind pal op kop naar Blankenberge. Eén iemand kon mij bijhalen. Pikte aan, en we deden elk om beurt kop en beukwerk. Vertelde dat zijn vinger uit de noot was bij de afdaling v d trap en dat hij er hem terug kon intrekken. Leuk. Maar het klikte in het lopen. Na het keerpunt te Blankenberge wind mee tot aan de Duinse Polders. Duinen over, meertjes rond, terug duinen over. Afdaling naar de dijk. In het bergaflopen liep ik mijn compaan los. Beneden effen gewacht en samen over de streep. Bij het geven v e hand direct de opm dat ik voorzichtig moest zijn omwille v d vinger. Was het door de compagnie? Maar voor het eerst deze week ging het beter.
En na een nachtje feesten in Gent (voor zij die ook gaan en in de drukte geen parkeerplaats vinden: best niet parkeren met 4 wielen op het voetpad, de politie verzameld extra fondsen om de Gentse Feesten te sponseren), iets na 10 wakker. Alles klaar gemaakt en naar Bassevelde voor een wandeltocht. 32K van Bassevelde naar Boekhoute en naar Philippine. Geen tijd voor mosseltjes deze keer. Van Philippine terug naar Boekhoute en naar Bassevelde. 31,71K Ondanks de voorzieningen op een wandeltocht had ik toch mijn drankgordel meegenomen. Gelukkig. Want het was warm. In de eerste 3 stops telkens een drankje gekocht. In de 4° maar liefst 3 en bij de aankomst opnieuw 2. Door de warmte was het warm en lastig. Maar het gevoel was terug beter dan in het begin van de week.
Abonneren op:
Posts (Atom)