zondag, oktober 12, 2008

Eindhoven

Het goede nieuws, de officiële uitslag:
Tot kilometer 30 telkens 1 min boven schema van 3h30. Op 35km zat ik er 2m28s boven. En vanaf kilometer 37 is het verval echt begonnen. Dat zie je goed in de onderstaande Garmin statistiek:
Dus netto eindtijd 3h36m42s of tov A'pen 3h54m49s een verbetering van 18m7s (Ik zat met 3h56 in mijn hoofd en dacht er 20m te hebben af gedaan, maar moet met 18m tevreden zijn.)

En hoe was de dag? 6h15 waker door zenuwen. Pannekoeken en banaan gegeten en om 7h op de bus. In het TUc omgekleed en met de pendelbus naar het station. Vlug naar de ondergrondse parking. Iets na 10h30 waren we daar. De meeste bloggers waren er aanwezig. Ken ze nog lang niet allemaal, maar zeker Homer, jogginggirl, New-York marathon, Vincent, Johan Beton, Geert. En zeker nog enkele andere, sorry dat ik de namen nog niet allemaal ken. Later, onder de weg was er nog een leuke verrassing. Herman was komen supporteren en stond fotootjes te trekken. Vlug jasje gaan indienen, en naar de start. Gewoon eigen tempo gezocht en het ging uitstekend. Rond kilometer 13 zag ik dat ik daarmee elke kilometer 1 min boven schema van 3h30 zat. Ben ietsje versneld, maar hartslag ging vrij snel naar de 170. Tot kilometer 30 ging het zeer goed. Tot kilometer 37 hield ik stand. Dan begon het verval. Gelukkig, want als ik onder de 3h30 dook zou Katrien mijn haar af doen. Heb dus niet ff voor de finishlijn moeten wachten tot 3h30, want kwam er pas om 3h37m51. Daarbij waren de laatste 500m vermoedelijk nog de snelste van allemaal. Daarna was er geen sprake meer van lopen. Zelfs het stappen ging moeizaam. De douche en de sportmassage deden deugd. Maar ik voel de beentjes nog steeds. Met de bus terug, de broodjes smaakten, de Leffe's en de witte wijn vloeiden. Ik hield het bij cola, want was toch vrij diep geweest en had geen zin in een wijntje. Achteraf zag ik enkel nog de 3 olifantjes, die deden het alle 3 schitterend nl Johan, Vincent en ?. De rest zoek ik morgen wel op. Slaapwel.

13 opmerkingen:

  1. Cremke ... je hebt dat schitterend gedaan moat ... geniet van je prachtige prestatie!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fantastisch gelopen. Volgens hetgeen wij kunnen zien hebben was je ook de tweede snelste blogger.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een pracht prestatie,nu weet je weer waar die training voor diende,goed gewerkt!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jow amigo, wat een tijd zeg, even 18min van de vorige PR, nen dikke proficiat en da pannekoekenrecept van de Nico schijnt te helpen :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het verbeteren van je PR met 18 minuten is echt S-C-H-I-T-T-E-R-E-N-D. Als ik het zo lees dan heb je een heel degelijke en verstandige marathon gelopen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Van harte gefeliciteerd! Dat verval na 37 km. is gewoon eigen aan de marathon, en geeft de prestatie nog eens extra glans. Vandaag en morgen rugwaarts de trappen af, en nadien heerlijk nagenieten! Je hebt het werkelijk schitterend gedaan en je vorige PR gewoon verpulverd.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Knap gelopen!
    De volgende keer zal die staart eraf moeten...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Waauw, je PR is met ruim 18 minuten verbeterd.
    Hopelijk zijn de spiertjes al iets minder stram.

    ps : inderdaad, je kent nog niet alle namen van de bloggers, tenzij er gisteren een dubbelganger van jogginggirl in Eindhoven meeliep :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Top Gedaan Cremke!!!!!
    gefeliciteerd!! wat een tijd!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Er wacht je nog een mooie toekomst... Dikke proficiat!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Leuk je eens ontmoet te hebben Cremke. Deinze komt wat te vroeg maar ik kom zeker en vast volgend voorjaar wel eens richting de Vlaanders om een wedstrijdje te lopen en euh, ietske te drinken! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Kheb je niet kunnen spreken maar wel gezien. Knappe prestatie. Wat een PR. Proficiat. Indien de achiel braaf blijft ben ik er op 11/11. Dat was toch de afspraak met uwen overbuur.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. wow, wat een prestatie!!! een knalPR! Dikke proficiat!!

    BeantwoordenVerwijderen