donderdag, oktober 09, 2008

Voorlaatste loodjes

Maandag nog eens 6,2km rustig gaan loslopen, met 3 kleine versnellingskes in. Gisteren was het JCA groepsloop. Nog eens 9,33km zeer rustig. Onderweg mij eens laten uitzakken voor een versnelling, en op het einde ook nog een versnellingske. Zonder voluit te gaan en mee te sprinten met de aller rapste. Een paar dagen voor het grote doel mag je immers niet dom doen hè.

Vrijdag nog eens een kilometerke of 5 à 6 in de Blaarmeersen. Ondertussen reeds van maandag pasta aan het eten. Met tonijn, kip, kaas en hesp, mosseltjes, wel variëren hè. Dacht wel deze morgen in de spiegel te zien dat er al eentje er langs mijn oren terug uit kwam :-)))

11 opmerkingen:

  1. Vanaf maa pasta???? Da's wel een beetje vroeg. Dan weeg ik 5 kilo extra tegen de M! Eerst 3 dagen zo weinig mogelijk koolhydraten en dan de laatste 3 dagen "zoveel mogelijk" KH. Dan 10gr KH/kg lichaamsgewicht. Nooit meer eten dan waar je je goed bij voelt. De extra KH houden ook water vast waardoor je wel wat extra gewicht kan bijkrijgen op die 3 dagen. Vandaar dat sommigen nu zelfs gewoon 1 dag KH stapelen ipv 3, maar ik voel mij nog beter bij 3. Nu kan je natuurlijk niet anders als nog de resterende dagen KH blijven eten ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Cremke,
    Nu de tips hier toch binnenstromen : ik heb altijd gehoord dat het beter is twee dagen voor de wedstrijd niet te lopen en de dag voor de wedstrijd los te lopen (30 à 40 minuten). Je ziet maar. Hopelijk komen nu ook de tips je niet de oren uit. In elk geval, succes zondag!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik at vorige week ook al vanaf maandag pasta en heb me dat niet beklaagd. Ik geloof dat gedoe van eerst geen koolhydraten (en slap en chagrijnig worden enz...) en dan 3 dagen vollen bak niet zo. Ik eet gewoon een heel week vollen bak koolhydraten (+3 dagen Leppin Carbolode drank) en heb nog geen één keer de man met de hamer tegengekomen tijdens een marathon...Maar 'k ga natuurlijk niet voor een toptijd, héhé.
    Véél succes in Eindhoven!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ik at vorige week ook al vanaf maandag pasta en heb me dat niet beklaagd. Ik geloof dat gedoe van eerst geen koolhydraten (en slap en chagrijnig worden enz...) en dan 3 dagen vollen bak niet zo. Ik eet gewoon een heel week vollen bak koolhydraten (+3 dagen Leppin Carbolode drank) en heb nog geen één keer de man met de hamer tegengekomen tijdens een marathon...Maar 'k ga natuurlijk niet voor een toptijd, héhé.
    Véél succes in Eindhoven!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ik eet da heel het jaar :-)

    succes dit weekend en ik gok op een tijd van 3.38.59

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een gokje, 3u 36 min 30 sec.

    En smakelijk met al die sugesties

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Doen hoor die pasta sloeberarij!!! Dat is voor sommigen onder ons niet smakelijk maar wel noodzakelijk,carboloaden dat moet je zelf uitproberen,ik niet maar veel collega lopers wel.....uitzoeken,maar koolhydraten te weinig,de man met de hamer,zonder pardon!
    Veel succes en ga ervoor!!!
    mvg
    Patrick

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Vavaf maandag ben ik bezig met koolhydraten (carboload in poedervorm).Voor de rest eet ik gewoon normaal.Maar ik heb wel enkele kwaaltjes :de beide hielen en de linkerknie doen pijn!Maar ik zal het meeste proberen te verhelpen met een pijnstiller.
    Tot zondag aan de parking om 10u30.

    groetjes

    Johanbeton

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik denk dat iedereen zo een beetje zijn eigen gewoontes heeft. Ik eet eerst 3 dagen geen en daarna 3 dagen wel veel koolhydraten. Dat is me vorig jaar goed bevallen. Maar zoals Rutje al zei het kan ook anders. Veel succes zondag. Waarschijnlijk een hele hap van je PR eraf. Misschien tot aan de parking.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. De week voor de marathon train ik slechts op dinsdag (met enkele versnellingen), donderdag 6 km, en de dag voor de marathon 20 ' loslopen (om de spieren wat los te houden, als je teveel rust, krijg je meer opgespannen spieren, en dat is niet zo goed...) De laatste 3 dagen voor de marathon eet ik minder vet (bvb geen frieten, geen chocolade, geen vette vis), maar meer koolhydraten (pasta, rijst, peperkoek, bananen, beschuiten enz..) maar OOK eiwitten (nodig voor je spieren), dit onder de vorm van eierkoeken.. Veel drinken (2 L per dag, de laatste dagen aangevuld met Leppin )... genoeg gezeverd, SUCCES zondag, en geniet ervan hé !

    BeantwoordenVerwijderen
  11. heeeel veel succes Cremke!!! Ik gok op een PR verbetering van zeker 10min! Succes

    BeantwoordenVerwijderen