maandag, oktober 27, 2008

Kwetsuur(ke)

De eerste week na Eindhoven was het rustig op loop-vlak, maar culinair niet rustig. De tweede week dan maar de broeksriem aangespannen. Op dinsdag al meteen een pittig trainingske er bovenop 10,17km in de Blaarmeersen à 11,39km/h GHS 148. De woensdag JCA groepsloop, werd een rustig duurloopje zonder hartslagmeter 9,17km à 10,56km/h. Donderdag mocht ik terug naar het eerste leerjaar (open klasdag bij dochter Erin). Zaterdag werd het supperdruk. Naar de voetbal met Loughlin. Ze wonnen met 8-0 en behouden maximum v d punten en staan nog steeds 3 punten voor de 2°. Daarna dochter en haar vriendin naar de teken-academie gevoerd. En dan naar Nieuw-Namen. Zelfs de GPS kent dat niet. Gelukkig had ik naar de kaart gekeken, en reden we via Kieldrecht de grens over en waren we nog voor we het beseften ter plekke. Verschillende lopende bloggers of bloggende lopers opgemerkt (oa Gunther en Selena aka Casa Cujo, Dirk en organisator van de Eerste Zeeuws-Vlaamse martahon op 16/5/2009 Marlon Roels). Nu Eindhoven er op zit zou ik eens proberen wat ik waard was. Vorige week in Oostende gooide het go-cart event nog roet in het eten. Deze week ging het al behoorlijk. Volgens Garmin 12,44km in 56m22s of 13,2km/h. Tijdens het lopen ging het prima, na de aankomst onmiddellijk pijn aan de linkervoet. Halfweg de linkse zijkant, leek mij een rare plaats. Ook na het uitlopen, en losdoen van de veters bleef de pijn. 's Avonds onze diensten geleverd in de Horeca tot 5h, dat eigenlijk 4h werd. En na 2h45m nachtrust opgestaan om een menuutje met home-made garnaalkroketten, stoofvlees, frietjes, appelmoes, salade, tomaat, geraspte wortels en zelf gemaakte chocomouse op tafel te toveren voor familie een 8 bezoekers. Net nog genoeg tijd om ff los te lopen en de voet te voelen. Deju, deju nog steeds last. Slechts 2,5km gelopen. Thuis beetje ijs er op, douchen, en daar waren de gasten al. En natuurlijk na een week regimen was het gewicht terug op pijl, maar gisterenavond wees de pijl al weer duidelijk de hoogte in.

Gelukkig voelt de voet vandaag al ietsje beter. Had woensdag v h JCA bestuur te horen gekregen dat ik vermoedelijk zou kunnen lopen op 11/11 ipv helpen. Dacht even dat dit in 't water zou vallen. Maar allen die Stofke willen volgen bij de aanval op zijn PR, haak jullie wagonnetje maar aan ons traintje. Ik zal meer dan waarschijnlijk hazen. Inschrijven voor 11/11 kan nog steeds, 't wordt de moment he. Een adres: Info & inschrijving halve marathon Deinze-Bellem 11/11/2008.

6 opmerkingen:

  1. Yihaa nog een haasje erbij, toch wat opletten met die voet hé...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik kom supporteren!! Jij hebt het wel druk gehad met weining slapen zeg. Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Toch weer een mooie tijd gelopen. Hopelijk niet te veel schade aan de voet. Best even rusten.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. niet te rap lopen e in Deinze Aalter want ik zou voor jullie willen eindigen

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oppassen dat je geen stressfractuur in je voet krijgt hoor, een klassiek fenomeen na een marathon. Mijn advies, een weekje totale rust !

    BeantwoordenVerwijderen
  6. knap gelopen,maar opgepast met het voetje,een beetje rust kan ook geen kwaad.
    loop ze, Patrick

    BeantwoordenVerwijderen