woensdag, oktober 29, 2008

Slecht nieuws

Uitsluitsel heb ik (nog) niet.

Maar na de plots opgedoken blesure na de jogging in Nieuw Namen is er niet veel goed nieuws meer. De zaterdagavond en nacht nog vrij veel kilometers gestapt in de horeca. Zondagmorgen amper 2,5km getest. Niet echt ok, maar voelde niet zó erg. Maandag en dinsdag was de kwetsuur precies verbeterd. Maar vandaag werd het slechter. De vorige dagen kon mijn voet tijdens mijn kantoorjobje rusten. Vandaag was ik in verlof voor de verjaardag van mijn oudste zoon. En we gingen om de herstelde fiets, winkelen, kijken voor GSM, gaan muurklimmen (klom gelukkig niet mee). De voet kon dus niet rusten, vandaar de achteruitgang. Woensdag-avond is dan klasiek de JCA-groepsloop. Ik starte toch mee, maar koos voor de kortste toer van 7,04km en liep slechts 9,7km/h. Maar de reden was dat de kwetsuur er nog steeds over duidelijk was. Slecht nieuws dus.

Heb ondertussen op internet opgezocht wat de juiste betekenis van "stressfractuur" is. Dit na de reactie van Gunther. Dit is bvb een gebroken scheenbeen door het blijven lopen met een scheenbeenvliesontsteking. Maar komt inderdaad ook voor bij de middenvoetsbeentjes. Gezien de blessure zeer plots gekomen is, hoop ik dat het alvast dat niet is.

De toekomstplannen komen in gevaar. Ga nu rusten tem zaterdag. Zondag is het de eerste van de 4 winterjoggings in Ursel. En dan zijn er 4 zaterdagen na elkaar manches in het SSP. Met daartussen nog onze halve van Deinze naar Bellem, en ben ik ingeschreven voor de marathon van Kasterlee.

Erger nog, voor mijn plan 2009. Bedoeling was IFF + Eindhoven + Kasterlee in 9 weken te lopen. Als mijn lichaam dit kon, werd de doelstelling voor 2009 de NVV. Was reeds vollop bezig met info te verzamelen voor trainingsschema's voor ultra-lopen. Dit dreigt nu in het water te vallen.

10 opmerkingen:

  1. Eerst genezen daarna terug plannen, verzorg u goed hé en rusten hé makker...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Komaan hé, eerst effkes rustig afwachten wat het probleem juist is, misschien valt het allemaal nog goed mee en kunnen de plannen gewoon door gaan! Pak maar goe uwe rust! Veel beterschap!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. doe het even een paar dagen rustig aan en dan betert het wel. Veel ijs leggen en rusten kan al wonderen doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Veel rust,zal nu zeker niet slecht zijn,hopelijk valt het beter mee,dan je nu denkt....
    grz
    Patrick

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Misschien zijn IFF en Eindhoven toch een beetje van het goeie teveel geweest.
    Het moment zelf voel je dat niet, maar achteraf krijg je steeds de rekening gepresenteerd.
    Hopelijk is het geen stress-fractuur,want dan vrees ik dat je een tijdje op non-actief staat.

    Hopelijk volstaan een aantal dagen rust om je aan de start van "jouw Deinze-Aalter" te krijgen
    We duimen alvast !

    BeantwoordenVerwijderen
  6. MILJAAAAAAAAAR !!! das minder !! ik kan maar bevestigen wat iedereen zegt ,rusten zeker ? en ijs doet soms wonderen nook 3 dagen onstekingsremmer nemen kan geen kwaad naar het schijnt ,maar ik heb geen ervaring daarin ,hopelijk gaat alles snel over ,ik duim voor je

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik heb nog nooit zo hard gehoopt dat ik ongelijk krijg. 't zou maw. tof zijn als ik je gewoon op de volgende SSP wedstrijd toch weer in looptenu zie.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. heb je al een rx of scan laten maken ? Ik hoop voor jou ook dat het geen stressfractuur is, ik lig al twee maanden stil en heb er nog een voor de boeg... Een stressfractuur is trouwens een scheurtje in het bot wegens overbelasting... Eén lichtpuntje : na een paar weken ben je zo goed als pijnvrij maar lopen mag helemaal niet :-(

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Alles rustig laten genezen en niets forceren. Beter een week te lang rusten dan een week te kort. Hopelijk is het niet te erg en kun je snel weer aan de slag.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oei... das inderdaad geen goei nieuws. Hopelijk valt het nog mee.

    BeantwoordenVerwijderen