maandag, september 14, 2009

Verslag IFFM

6h30 opgestaan. Na een banaan en enkele pannekoeken naar de plaats van afspraak. Om 7h met 4 lopers en een fietsbegeleidster naar Ieper. De 500g pannekoeken geraken langzamerhand achter de kiezen. Allen in een wagen en naar Nieuwpoort. Verschillende bekende gezichten. Het marathon (en ultra) wereldje is immers redelijk beperkt. De zelfde gezichten komen vaak terug. Klaar maken, een cola'tje, en nog eens naar het toilet.

En dan de start. Onverwacht liep een tempo van om en bij de 4h redelijk vlot. En ik was mee met JCA'er Wim en Luc De Jaeger (Mr Spartathlon 2008). Ideale hazen. Dat vonden ook 2 dames die aan hun eerste marathon bezig waren. Ook nog een tweede deelnemer voor de spartathlon was er bij. Niet moeilijk dat deze 246K lange wedstrijd het gespreksonderwerp was. Hopelijk stellen ze het binnen 14d in Griekenland het even goed als het voorbije weekend.

Voor mijzelf liep het zeer goed tem 20K. GHS 152. Vanaf dan begon de hartslag te stijgen. Aan kilometer 30 dacht ik dat ik mijn companen zou moeten laten gaan. GHS 170. Of nog net onder de overslag. Tot en met kilometer 35 kon ik vreemd genoeg deze HS terug wat laten stagneren en steeg hij maar lichtjes. Hoe langer ik stand hield, hoe meer ik dacht om er toch maar voor te gaan. Vanaf 35 ging de HS echter nog meer de hoogte in, en gingen we dus in het rood. Zo voelde het ook. Maar we hebben onze taaie kant laten zien. Water en sponsen brachten de nodige verfrissing. Soms met een hulpje v Wim. Terwijl ik mijn squezeetje nam wou hij even mijn flesje water vast houden. Zo anozel, maar het was ff nodig. En al bijtend zagen we bordje 40. En dan die Menenpoort, de markt. Toen zag ik de klok. 3h58. Yes! Met maar 3 weken voorbereiding onder de 4h. 'k Had dit nooit verwacht.

André wenste ons proficiat, een korte massage v het wit-gele kruis, een hart onder de riem van verschillende bekende bloggers en andere. En dan zijn we nog vlug naar een baby-borrelke geweest.

En is er zondag niet iets te doen tussen Deinze en Wevelgem?

9 opmerkingen:

  1. Een mooie marathon Cremke!! Proficiat!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. idd ... we verwachten niet anders dan dat je er ook bent zondag!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo liep ik er ook ene, in Antwerpen, slechts 3 weken voorbereiding en onder de 4uur. Daar heb je tenminste voldoening van... Proficiat, en tot zondag!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. chapeau!! Ik volg steeds met veel plezier jouw blog, het werkt inspirerend voor een beginnend loper! Zondag zal ik er ook zijn .... maar ik zal wijselijk maar de 5Km lopen ;)
    Bedankt trouwens voor de info over de garmin!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. prima gedaan hoor Joeri...als je dat kan met zo een korte voorbereiding...chapeau.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ondanks een gebrekkige voorbereiding een fantastisch resultaat! knap gedaan jong!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Goed gedaan Cremke ! Dat belooft weeral voor de toekomst !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. geweldig en dat met 3 weken voorbereiding.

    BeantwoordenVerwijderen