zondag, oktober 16, 2022

179 de 1° PAJOTrun 6 uur

We mochten de tijdsregistratie doen van de nieuwe 6 urenloop die België kent. De 1° Pajotrun werd ingericht door enkele triathlon vrienden de PA*TRI*JOT. Vroeg opgestaan om tijdig de tijdsregistratie op te stellen. Om 10h volgde de start. Heidi bemande de tijdsregistratie, ik zou mee lopen maar iets voor het einde uitstappen. Als laatste gestart, en na een eerste klimmetje kwam ik bij 2 loopmaatjes die hun eerste 6h gestart waren. Gezellig kletsend ging het eerste rondje voorbij maar merkte toch al op dat dit niet de simpelste 6 uur zou worden. Een trailparcours, geen meter plat, met zelf een paar serieuze neepjes berg op waar ik zeker niet de enige wandelaar was. Ook een lange ronde (3km640m) naar 6h normen. Op dit parcours mocht ik het idee van een marathon binnen de 5h en schema van 54km/6h volgen wel vergeten. Na een eerste rondje stond Heidi mij reeds op te wachten, want er was een probleempje met de tijdsregistratie. Bij de start was het tijdstip voor de individuen juist gestart, bij het copiëren naar de wedstijd voor de trio's was er geen "enter" gedaan en liep het mis. Effen zoeken, probleem gevonden, en terug verder met ronde 2. Daardoor liep ik terug laatste en begon aan een inhaalrace, maar aan het zelfde gezapige tempo. Nu ik alleen liep kon ik het rondje nog wat beter bekijken. Een mooi rondje, altijd in de natuur, afwisselend bos en een graspad met zicht op mooi torentje en een chique B&B (zie foto) maar per ronde koos ik 5 wandelstroken uit omdat daar toch iets te veel klim in zat. De eerste strook zat helemaal in het begin, de andere 4 allemaal in de laatste 900m. Ook 3 vervelende draaien door een sas, waar je telkens even tot stilstand komt, langs een hek en 2 barelen die het natuurgebied afsloten. Maar het was een mooie omgeving, niet te veel klagen over de moeilijkheidsgraad, en het juiste tempo kiezen om zonder te veel afzien te finishen. Begin van de 7° ronde liep ik het cafetaria binnen om het toilet op te zoeken. Het tempo bleef goed zitten en begon redelijk wat lopers terug in te halen. Nam een 16 jarige op sleeptouw die voor het eerst verder liep dan 20km en we kwamen voorbij zijn marathonpunt (ik zat rondje achter). Zijn energie was echter op, ondanks wat aanmoedigingen moest hij mij laten gaan. Na 12 rondes net geen marathon. Dus moest er nog eentje bijgelopen worden. Marathon punt toch voorbij in minder dan 5h. En na het extra rondje kom ik aan 44,98km in 5h04m35s. Had nog wel kunnen door gaan, maar verse kleren aantrekken, bijspringen bij de tijdsregistratie, restmeters opmeten en de einduitslag opmaken.

Na het bekijken van mijn ronde tijden, was ik zeer tevreden met de regelmaat die ik kon halen. 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten