dinsdag, oktober 03, 2006

Ma 2/10

Tijd: 35min47sec
Afstand: 6,2km

Gans de maandag last gehad van de linker knie. Vooral trappen doen was lastig. Ik wilde voorzichtig proberen de training te volbrengen. Maar de knie gooide echt roet in de planning.

Onderweg kwam ik nogmaals de buurvrouw tegen. En even later in de omgekeerde richting. Ik riep haar toe als ze ging spookrijden misschien. Als haar training er op zat vertelde ze dat haar nicht pas herbegonnen was nadat ze een blessure aan de knie had gehad. En dat was de reden van de omgekeerde richting. Volgens haar dr als je alsmaar rondjes loopt in de zelfde richting overbelast je de ene knie. Je moet afwisselend van richting lopen.

Ik heb dan ook mijn karretje gekeerd, en heb een zeer sterk vermoeden dat dit ook voor mij de reden was. Het ging plots veel beter. Toch rustig gehouden. Er was 8km voorzien. Ik heb het op 6,2 gehouden. En ook het tempo was bescheiden 10,73km/h. Gezien ik vrijdag in Lotehulle wil meelopen, weet ik niet als ik de volgende dagen mijn schema ga volgen. Knietje moet nu ff recupereren.

2 opmerkingen:

  1. Voldoende rusten, Cremke !!! mei 2007 is nog veraf !!! Lopen met pijn is uit den boze !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gisteren de eerste aflevering bekeken op Canvas.
    Met zo'n begeleiding ben je vermoedelijk zelf al een halve (wat zeg ik een grote) expert geworden.

    Ik had zelf tot nu de ervaring dat ik ondaks kleine kwaaltjes
    toch kon verder trainen en alles terug ok werd.

    Omdat ik vlak bij een tartan piste woon, en dat een zachtere ondergrond is dan de meeste straten,
    ging ik daar lopen. Wel altijd in de zelfde richting. Wat bij mijn training van 18km voor een probleem gezorgd heeft.
    Kniepijn. Eerst een week: dag rust, dag lopen gaf geen oplossing.
    Vorige week 2 dagen rust, lopen, 3 dagen rust, lopen, gaf opnieuw geen oplossing.
    Zal toch eens serieus moeten rusten vrees ik. Maar ik wil op 11/11 al eens een halve marathon lopen.
    Zodat Brussel niet de eerste keer 20km wordt.

    BeantwoordenVerwijderen