zondag, april 10, 2011

Marathon Parijs

We konden pas vanaf 7h ontbijten. Maar Koen (aka Jan) en ikzelf hadden toch geen ambities vandaag. Frans brood, hesp, salami, pompelmoessap, croissant, chocoladebroodjes, tomaatjes, ... ik legde alvast een goede basis. Met de metro naar de start. En de massa die klaar stond was nog eens zoveel groter dan bij de 20K van Brussel.
Daar ook Julie en Nico terug gevonden. Jan stond in ander startvak. Samen op weg. Maar ik vond van bij het begin niet echt mijn draai. Hoewel ik in het eerst nog zag zitten om foto's te nemen. Maar bij het stadhuis was die zin al over. Alhoewel ik later opnieuw de moed samen raapte en opnieuw "kiekjes" ging maken. (De foto's vind je hier: Marathon Parijs). Ongeveer een kilometer of 20 liep ik mee met Nico en Julie. En was oa waterdrager. Toen gaf ik sein niet meer naar mij te kijken. Eerst volgde ik op korte afstand. Tot Nico stopte voor een kouwgom van zijn schoen te halen. Toen was ik het duo plots kwijt en maakte ik er een rustig trainingsloopje van. Bij de bevoorradingen nam ik ruim tijd om te eten en te drinken. Maar ook dat ging niet goed. De banaan beviel mij niet. Dan maar even stoppen voor een mooie foto van de Seine. En eentje van een of ander ijzeren torenke dat ze hier in Parijs ook neerpooten. Was verwondert dat Parijs 2 zo'n grote paardepiste's had. Al aftellend kwam ik op 37. En werd voorbijgestoken door een Chileense schone met een mooi tempo. Aangepikt, babeltje. En we zouden elkaar de laatste 5km er door helpen. Heb mij terug opgeladen en nog een haasjobje gedaan. Betty haalde ons in juist voor de laatste bevoorrading in. Maakte de sprong en ging water halen voor beide dames. Nog wat aanmoedigingen voor Chili en ik finishte op mijn garmin op 4h01 (mogelijks wat minder, doordat ik alweer te laat afduwde). Na aankomst meer tijd voor praatje. En de Chileense spreekt Nederlands want woont reeds 3j met haar professortje in Utrecht.

Parijs is bijzondere stad. Dat maakt deze marathon ook speciaal. Voor de rest tevreden met nummerke 30. Wel bijtje jammer dat ik deze week zoveel vorm verloren heb. Hopelijk is dit tegen begin mei opnieuw bijgestuurd. Want we tellen nog steeds af naar Visé. Daar moet het gebeuren. (We gaan wel eerst nog eens een loopke op Texel doen. 60km moet ideale laatste duurloop worden)

4 opmerkingen:

  1. Toch maar weer ff een trainingsloopje afgewerkt. Over 2 weken is de vorm er vast en zeker wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Knappe prestatie. Vast en zeker de eerste plaats in de categorie lopende fotograaf. Visé wordt top!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Parijs lijkt me ook bijzonder om ooit te doen. Ik ben als supporter op Texel. Zie je dan

    BeantwoordenVerwijderen