maandag, november 24, 2008

Ronde van Drieschouwen

Zaterdag 22/11.
Veel (te) vroeg opgestaan voor de voetbal van mijn zoon, die blijkbaar deze week op zondag was ipv op zaterdag. We stonden daar nogal aleen. Dan maar inkopen gedaan, eten klaar gemaakt. Onszelf volgetankt met energie, de wagen met diesel. En naar Axel gereisd voor reeds de 7° manche van het SSP criterium. Op basis van de reeds gelopen wedstrijden weet ik dat ik M.C moet in de gaten houden, maar dat ik deze meestal wel achter mij kan houden. Vorige week was het lopen met de rem op, wegens de marathon op zondag. Niet meegesprint en finishte direct na M.C. Maar zat vermoedelijk ook niet meer in. Deze week zou ik mijn marathon verzilveren en nog wat punten extra proberen te pakken tov M.C.

Na de start had ik het echter al direct vrij moeilijk om het tempo (13,1km/h) te volgen. De 3° kilometer ging het zelfs nog sneller (13,4km/h). Na 4Km liet ik het groepje waarin ik en M.C beland waren gaan, en de HS zakte opnieuw een beetje. De vrees zat er serieus in dat ik ging stil vallen. Na een rustigere periode ben ik vanaf kilometer 11 toch opnieuw gaan versnellen. Dit met de bedoeling de schade ongedaan te maken. Al snel bleek, dat ik enkel nog 2 tussenliggende lopers kon bijhalen. Dit beperkte toch ook al het punten verschil. En dan maar hopen dat M.C het binnen een groep van 6 niet te goed ging doen. Hij werd voorlaatste van dit groepje. Ik volgde op ruim een minuut, maar moest dus maar 1 loper tussen ons dulden. Ondanks de lastige wedstrijd toch vrij goede cijfers (vind ik). 16,26km in 1h15m24s of 12,9km/h. En een negatieve split. De 2° ronde was 12sec sneller. Volgende week laatste SPS wedstrijd voor de winterstop en zondag het wintercriterium van de Landelijke Gilde te Ursel.

11 opmerkingen:

  1. Tja.. Cremke, het gaat niet altijd even gemakkelijk. Maar dit mag er toch zijn!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Tiny: de koekkruiden zijn uiteindelijk binnen. Maar dit weekend was het te druk. Ik probeer het eerstdaags.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jaaaaaaaa...toch een mooie prestatie zulle.Succes in Ursel zondag. En hopelijk iets minder koud hé.
    Groetjes Natalie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jaaaaaaaa...toch een mooie prestatie zulle.Succes in Ursel zondag. En hopelijk iets minder koud hé.
    Groetjes Natalie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Toch sterk gelopen in het koude weer;je bent nog altijd goe bezig!Van mij zit mijn eerste week rust erop maar het begint toch te kietelen om terug te lopen.Maar de knie en de hielen doen toch nog pijn zonder te lopen.
    Heb je al foto's gezien van de marathon in Kasterlee?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi gelopen! Kan je mij per toeval (of per mail) de uistslag van de 5 km bezorgen? Ik moest vroeger weg en kon er niet op wachten... sterlichtjerose@hotmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Breng je je kruidkoek dan mee naar Ursel ? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. EEn prima resultaat en een tweede snelle ronde is altijd knap om te doen.
    Groet Rinus.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. EEn prima resultaat en een tweede snelle ronde is altijd knap om te doen.
    Groet Rinus.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Beste Joeri,

    Nu pas bezoek ik je blog voor de eerste maal. Ziet er goed uit en behoorlijk volledig! Ik sta er zelfs bij (leuk).

    Goed te lezen dat kasterlee ook in de broekzak zit.

    Tot binnenkort.

    Marlon

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Toch raar de ene wedstrijd gaat alles naar wens en de andere loopt het voor geen meter

    BeantwoordenVerwijderen