zaterdag, november 08, 2008

Verslag Bodylineloop Terneuzen

Net geen 200 deelnemers die voor een luttele 3,5€ er bij waren op deze 5° loop van het SSP criterium. Dit maal te Terneuzen. De organisatie (met als nieuwe kartrekker Marlon Roels) was verrast door dit aantal en had maar net gepast inschrijvingsformulieren, borstnummers, en naturaprijzen (500ml Isostar + Balpen). Onder de deelnemers verschillende bloggers Herman op de 8 Km, Dirk en Gunther op de 4 km, en Selena en natuurlijk cremke op de 16 km.

Zelfde parcours als begin oktober, dus 15Km350m ipv 16. Na de start kwam ik al vrij vlug bij Selena. Ik dacht de goede plaats en tempo (11,5km/h in 1° km) gevonden te hebben. En begon een praatje. Over de toffe foto's van hun boxer die over de hindernissen sprint tijdens de agility wedstrijden. Het BK van morgen in Maldegem, en de weersverwachtingen voor de komende dagen inclusief tijdens onze halve marathon. In de groep ook vele andere bekenden oa Jan, Mark, Firmin, Maarten. Maar er waren er die vonden dat er teveel getetterd werd, en als straf het tempo optrokken (13,4km/h in 2° km). In eerste instantie volgde ik. Het getetter verdween. Maar als het tempo nog verhoogde moest ik passen. Vervolgens tot kilometer 10 tussen de 12,5 en 12,9 km/h gelopen. Om juist voor het ingaan van de laatste ronde nog een tandje bij te steken. Tot kilometer 15 varieerde het kilometer gemiddelde tussen 13,1 en 13,4km/h. De laatste 350m was het gemiddelde zelfs 14,9km/h. Gevolg was dat ik in de laatste 2 rondes nog 7 lopers kon bijhalen. Ik eindigde als 30° in een tijd van 1h11m20s. Een maand eerder liep ik nog 1h13m24s, maar zat dan wel met Eindhoven in mijn hoofd dat de week nadien op het programma stond. GHS was wel 177, MHS zelfs 188. Zeer tevreden na de twijfels ivm de voet, die nu helemaal weg zijn.

7 opmerkingen:

  1. T'zag er mij een gezellig wedstrijdje uit! En goe gelopen zo enkele dagen voor Deinze!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een verbetering in tijd van 2 min. op een maad is veel. Ik zie je dinsdag!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie wedstrijd gelopen. En het was best gezellig alhoewel het na de start wel wat oppassen was op de smalle paden, door de vele lopers. Ikzelf een slechte start gehad maar toch een goede tijd gehaald.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie tijd en goed dat de twijfels ivm de voet weg zijn. Succes dinsdag in Deinze.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Aha, via de blog van Gunther kwam ik bij jou terecht. Volgens mij hebben we elkaar nog gesproken over de zwvl-marathon? Ik zie dat je ook naar Bellem gaat. Tot dinsdag dan.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja man !Profciat! sjiek é !! voledig genezen diene poot :-) tot dinsdag

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja zeg das toch sterk gelopen man,en nu op weg naar Deinze.

    BeantwoordenVerwijderen