zaterdag, november 15, 2008

Verslag Jeff Thuy Memorial te Heikant

Het SSP criterium loopt nu op volle snelheid. Vandaag stond in het Nederlandse Heikant reeds de 6 de wedstrijd op het programma, ook de volgende 2 zaterdagen gaan ze op volle snelheid door. Omdat ik morgen de marathon loop te Kasterlee wou ik het kalm aan doen. Maar ik wou ook rekening houden met de stand van het SSP criterium. Daarom zeer rustig gestart. En Maarten Copieters, mijn directe tegenstander in het criterium, hield het ook rustig. Wanneer hij echter zag dat we lopers inhaalden die normaal steeds achter ons waren, vond hij het nodig om het tempo toch op te voeren. Ik ging steeds gewoon mee. Ik bleef meestal achter Maarten hangen, met de bedoeling het tempo zo veel mogelijk te drukken. Op een bepaald moment hadden we veel tijd nodig om een gaatje dicht te lopen. Ik stelde voor om dat eens vlug te dichten, en bleef achter de 2 lopers hangen. Maar Maarten ging er toch over. Als hij zag dat ik bleef hangen twijfelde hij eerst een tijd. Maar uiteindelijk ging hij er toch vandoor. Ik er dan toch maar achter. Maar Maarten plaatste nog eens een tussensprintje. Ik versnelde iets minder, en dichte het gaatje iets rustiger. Ik kwam terug bij Maarten. op een 2-tal kilometers van de finish. Hij ging verder met zijn inhaalrace. Toen hij ook nog Selena 3 plaatsen voor ons zag lopen, wilde hij die ook nog inhalen. Om het punten verschil te beperken ging ik mee. In de eindsprint kon hij Selena juist niet meer inhalen, dus sprinte ik niet meer voluit en haalde de plaats direct achter hem. Vermoedelijk is de conditie ook een beetje te veel verminderd en zou ik toch aan het kortste eind getrokken hebben.

Na de wedstrijd nog met Marlon gesproken en zal morgen in Kasterlee wat flyers voor hem uitdelen. Dan vlug naar huis. Om de marathon morgen te redden zou ik miss wel wat pasta kunnen gebruiken. Met de frigo restjes was er nog iets te smullen. Scampi's met cayennepeper, gember, paprika kruiden in een roomsausje met zongedroogde tomaatjes met heel wat spaghetti. En nu vlug gaan slapen want morgen om 7h al afgesproken met een aantal JCA'ers en blogger Johan Beton. 4 marathonlopers en eentje voor den halven.

7 opmerkingen:

  1. Ga je morgen voor de hele? Op welke afsand je vertrekt veel succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hopelijk zaterdag niet te veel krachten verbruikt. Succes in Kasterlee!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Loop jij vandaag de hele M in Kasterlee? Na de halve dinsdag en een wedstrijd gisteren? Miljaar.... wat voor krachtvoer eet jij? Chapeau zenne! En succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Amaai, wat kun je hier nu nog opzeggen! chapeau zenne!!
    Wist niet dat jij meeliep in Kasterlee.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. had je weer de jenever mee ?

    das maar een training voor wat hij in Juni wilt doen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Héél sterk bezig en stevig bazeke ook,als je dat allemaal verteerd,zonder blessures,knap erg knap!!
    grz
    Patrick

    BeantwoordenVerwijderen