zaterdag, mei 16, 2009

29 & 30 Marathon Zeeuws Vlaanderen

Vrijdag de 29° als opwarmerke. De St-Rembert-corrida zorgde voor een rustige 10K als opwarming voor de marathon van vandaag. Slechts 10,85km/h en GHS = 142. Mooi rustig gehouden dus. Onze Erik werd Vlaams lerarenkampioen bij de 60+, ondanks dat hij in die categorie ook al niet meer van de jongste is. Proficiat Erik.

Vandaag dan voor de 10° keer aan de start van een marathon. Nog nooit stond ik zo ver vooraan. We zouden Wim loodsen naar een tijd onder de 3h40m, en hij wou in het begin geen tijd verliezen. Klein beetje te vlug gestart, vooral de 2° kilometer. Maar daarna tot kilometer 25 vrij regelmatig tussen 11,7 en 12,2km/h. Het parcours was niet overal even makkelijk beloopbaar, en ook dat zorgde voor wat speling. Na kilometer 25 ging Kurt als gangmaker en Wim gewoon door en zouden finishen in 3h33m40s. Bravo Wim. Alhoewel ik er eerlijkheidshalve moet bij zeggen dat ik blij ben dat je geen 5s (of meer) sneller was. Want da's mijn PR. Zelf heb ik geen 10° marathon be-eindigd. Bij kilometer 20 had ik al getwijfeld om op te geven. Ik vroeg ook reeds eens aan een seingever als hij naar Terneuzen terug reed (maar 't was nee). Zo kwam ik uiteindelijk aan kilometer 25 terecht. Bij de bevoorrading stopte ik. Wegens een blijvende pijn aan de rechter heup. Terug gebracht naar de Nieuwe Vaart liet ik mij alvast masseren in afwachting van de grootte drukte (en de sleutel om aan mijn gerij te geraken). De sportmasseur die mij onder handen nam zij dat het een vrij grote pees was die langs de dij loopt die op die plaats zich hecht aan de bilspier, en doorloopt naar de rug. Vermoedelijk een combinatie van overbelasting en het lopen op een andere ondergrond. De laatste tijd werd constant op verharde ondergrond gelopen, en nu nogal veel bos, grind, enz. De combinatie zorgde voor de problemen. Nu kan iedereen zeggen wat hij al lang dacht, ge neemt te veel hooi op uw vork.

De toekomstplannen? Beetje bijsturen, rusten. Niet meer lopen tot 27/5. Dan de bedrijvenloop, 5K rond de watersportbaan te Gent. Rustiger dan oorspronkelijk voorzien. En de zondag er op de 31°, de 20K van Brussel. Beide ingeschreven via het werk. Denk dat ik op 6/6 wel nog de trappistenloop ga meepikken. En de vierde loop sluit de rustperiode af, wordt dan meteen 14/6 de marathon van Amesfoort. En tegen dan wordt het tijd om het najaar voor te bereiden. Ik zou graag pieken op IFF. Maar voor het najaar gaan we het toch nog eens proberen. Eénmaal pieken, en dan er een pak bij doen aan een rustig tempo.

Opm.: De snelheid in de laatste kilometer is niet correct, wegens niet tijdig afgeduwd.

12 opmerkingen:

  1. Nu de tijd nemen om even te herstellen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die heuppijn en pees die vanuit de rug komt mij bekend voor, hopelijk niet te veel last meer nu

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Kan nog wat blijven ambetant doen die pees . Kristien kan er ook van meespreken , maar je bent taai en recupereert nog vlot .

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Geniet maar een beetje van de rust, je pees zal je dankbaar zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een tijdje rustig aan doen en laten verzorgen en je bent zo weer de oude.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. rustig aan en dan komt het vast weer goed.. sterkte

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Chapeau voor wat je dit jaar al hebt verwezenlijkt Joeri, weinigen zullen het je nadoen. Tot in Brussel alvast!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Nu even wat rustig aan... en dan pieken voor IFF. Dat ben ik ook van plan. Misschien kunnen we samen gaan voor 3u30?

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Een verstandige beslissing om tijdig uit te stappen.
    Het seizoen is nog lang.
    Op de weblogtraining in Oostende ben je uit voorzorg ook voortijdig uitgestapt bij onze dertiger en bleef de schade beperkt.
    Geniet van je extra rustdagen.
    Veel sukses !

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Rust is zeker van groot belang nu,zo komt alles zeker en vast weer goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. In Amersvoort zal het beter gaan en ik zie je aldaar.
    Groet Rinus.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hallo Joerie

    Zou je het zien zitten om op 5 juli de 50 km van Assen te lopen?Er zijn al enkel lopers zoals Dora Vandewatere ,Conny Braekman en haar man die zich daar ingeschreven hebben.Ze zeggen dat het daar een zeer mooi parcours is (rondjes van 5 km) en een schitterende organisatie.Het zou tevens goed zijn om ons aantal in het criterium wat omhoog te tillen.Hoe gaat het trouwens met je (blessure)?

    groetjes

    Johan

    BeantwoordenVerwijderen