maandag, januari 19, 2009

The day after

Zowel vorige week LPMM als gisteren Trail d2b telkens een klein beetje met de rem op gelopen. En dat zorgt er voor dat ik op maandag niet stijf ben. Vorige week maandag had ik nog wat last van de rechterknie die de marathon iets minder verteerd had. Vandaag zijn de zand en duinpartijen wel reeds grotendeels verteerd.

Wanneer ik mijn eerste marathon liep, en na Eindhoven waar ik voor een scherpe tijd ging, kon ik een dag of 2 de trap bijna niet op en af. Met de rem op lopen heeft verschillende voordelen.
* Je geniet meer van het parcours
* Je hebt meer adem voor een babbel onder weg (hoewel gisteren mijn Frans daar niet goed genoeg voor was)
* En in de 2° helft van de wedstrijd geniet je met volle teugen van uw inhaalrace tussen de vermoeide deelnemers
* En last but not least de dag er na kan je al direct weer een rustig trainingske gaan doen.

6 opmerkingen:

  1. Da's ook de grote kracht van ultralopers!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. dat is waar...doseren zeggen ze...en je hebt het nog goed gedaan ook

    BeantwoordenVerwijderen
  3. jij moet toch een ijzeren gestel hebben, chapeau !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je lichaam kan veel verdragen,je moet het nog altijd doen ook.Het is wel leuk dat je de volgende dag niet stijf bent als je wedstrijd gelopen hebt.En lopen voor de sfeer is altijd leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. King van de lange afstand ! en het plezier :-) goe bezig jong ,chapeau !!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Inderdaad emn helemaal mee eens.
    Een mooi herstel zo.
    Groet Rinus.

    BeantwoordenVerwijderen