zondag, januari 18, 2009

Verslag Trail des 2 baies

Zot zijn doet geen zeer. Dus zijn we om 5h15 vertrokken naar Le Touquet. Daar vertok om 8h de bus naar Grofflier. Om 9h15 (kwartierke later dan voorzien) werd daar in de baai het startschot gegeven. Bijna 600 man vertrok richting kustlijn. Een eerste keer door (een bescheiden) duin en het strand op. Enkele golfbrekers met ruwe stenen over klauteren. En opnieuw de duinen in. En dit scenario volgde nog een aantal keren. En de duinen deden ons denken aan Lombardsijde en de halve marathon v Cadzand-bad. Alleen, waarom zijn deze in Frankrijk nog hoger en nog steiler? Er zat er zelfs eentje tussen dat je op handen en voeten moest naar boven klauteren. Ongeveer half weg stond er iemand de deelnemers te tellen. Ik lag op positie 290. Was toen al een tijdje bezig met een ware inhaalwedstrijd. Ik werd wel nog enkele keren voorbijgerend, maar vermoed dat dit afgeloste lopers waren, want er deden teams ook mee. De stroken op het strand viel die inhaalrace wat tegen. Maar telkens in de duinen, zowel bergop als bergaf schoof ik steevast enkele plaatsen op. Het parcours bleef mooi maar lastig tot kilometer 27. We waren aangekomen aan de 2° baai, deze bij Le Touquet. Daar moesten we door een slijkerige strook dat het niet mooi was. Deze strook ontsierde het parcours. Maar op kilometer 29 kwamen we aan de paarderenbaan. Daar nog even rond en naar de sporthal. Nog vlug in de laatste loodjes nog een lopertje of vier oppikken, en ik kon finishen als 228°. Typisch in Frankrijk is dat je na het finishen een ruim aanbod v drank en zelfs eten hebt. Je kon bier, water, cola, en soep drinken naar believen (werd er niet verkocht, gewoon gratis) en je kon er banaan, chocolad, rozijnen, en zelfs belegde broodjes met hesp, kaas of pate eten zoveel je maar wilde. Als beloning voor ons 15€ kregen we naast deze genietelijke wedstrijd ook nog een mooi sportief jasje dat ons zeker zal plezieren tijdens winderige en regenachtige trainingen. De beentjes moeten nu een beetje rusten, maar er zit alweer een mooie loopdag op. Nog deze cijfers 30km in 3h14m07s. Maar ook de eerste haalde slechts een gemiddelde snelheid v 13,44km/h, en dit zegt iets over het parcours en niet over het deelnemersveld.

10 opmerkingen:

  1. Ai..Cremke da´s een wedstrijd die er niet om liegt!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. heb daarjuist je blog gelezen,PROFIIAT?Joeri

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een dikke proficiat Joeri ;ik zou het niet gekund hebben!Gisteren deed ik een loopje van 10 kilometer en ik moest me echt voooruit slepen!Vandaag ging het al beter maar het was toch moeizaam.Blijkbaar ben je beter gerecupereerd dan ik van de LPM.
    Dirk Verhaeghe vertelde me dat er op 8 maart een mooie marathon is in Gilze (NL).Geen zin?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zot zijn doet blijkbaar geen zeer maar zeker niet slecht gelopen op zo'n parcours. En daarmee sta ik al een wedstrijd achter. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo Joeri

    Hier ben ik nog eens.Bij het opzoeken van de website van de marathon Gilze heb ik opgemerkt dat Dirk een verkeerde datum doorgaf.In plaats van 8 maart is het 9 mei.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leek wel een overlevingstocht. Wat een inhaal race heb jij gedaan zeg...en ja op de meeste wedstrijden in Frankrijk kom je niets te kort aan de aankomst.
    Mooi gedaan.
    Groetjes Natalie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Verstond je het toen die meneer zei " deux cent quatrevingtdixième " ? Of knikte je gewoon van " ja "
    Toch heb je er toen nog 62 stuks voorbijgesneld . Frankrijk heeft toch een aparte charme op dit gebied . Je les aime , les Français .

    BeantwoordenVerwijderen
  8. klinkt als een hele belevenis, sterke prestatie joeri!

    Peter.
    http://peterdedecker.com

    BeantwoordenVerwijderen
  9. en ik vond mezelf al een hele held toen ik om 6u opstond om in Meerhout te gaan lopen... dit is nog van een heel andere orde...
    een mooi loopavontuur

    BeantwoordenVerwijderen