zaterdag, januari 17, 2009

SSP-criterium te westdorpe

N° 2 voor 2009 werd de loop in Westdorpe voor het SSP criterium. Een criterium dat steevast een vast aantal bloggers lokt. Ditmaal Anita met haar Bart die het voorlopig nog ff op supporteren en fotograaf spelen moet houden (maar hij is terug op komst). Op de korten nog Dirk (die mooi vastlegde hoe lastig ik het had in de laatste meters om nog alles er uit te persen) en Herman die dankzij de tombolaprijs nu ook de bloemetjes mooi gaat kunnen buiten zetten. Elk op zijn afstand deden ook Selena en Gunther hun ding. En nadien belde Katrien nog eens met Anita om te horen hoe het haar en de andere bloggers vergaan was. Altijd leuk zo'n SSP loopje.

Mijn opdracht vandaag was duidelijk. 7 punten goed maken op Maarten Copieters. Zo zou ik voorlopig 2° worden. En hopen dat Mati Buyse er eens niet bij was (anders zou ik nog een plaats verliezen). Dat laatste was het geval, dus nog voor we starten met lopen was dat al een goed teken.
Rustig gestart eerste kilometer à 12,5km/h. Direct samen met Maarten die zijn wedstrijd op mij afstemd. Tempo direct vrij hoog gelegd en een tijdje zo gehouden (13,1km/h). Maarten liep constant naast mij maar in de 6° kilometer zakte het tempo naar 12,7km/h. Ondertussen was er al een plannetje gesmeed. In de terug weg van een eerste lus, tsn kilometer 6,5 en 9,5 zou ik een aanval plaatsen. Met de bedoeling op de dijk met een groepje het gat met Maarten te kunnen vergroten die hopelijk in zijn eentje alleen tegen de wind in moet beuken. Snelheid terug op getrokken tot 13km/h. Eerst volgde Maarten nog, maar na nog een kleine versnelling zag ik zijn schaduw verachteren. Nu proberen een groepje te vinden. Maar mijn verhoopte compaan verloor te veel tijd bij de bevoorrading en ik zat terug aleen. Dus noodgedwongen ook aleen mij een weg beuken tegen de wind in. Op de dijk haalde ik 4 lopers bij, maar telkens lag mijn tempo te hoog om samen te kunnen lopen. Eenmaal van de dijk zag ik nog één haalbare en een vermoedelijk net niet haalbare loper voor mij. Tempo ging de hoogte in. Kilometer 13 à gemiddeld 13,3km/h en de 14° aan 14,4km/h. En toch haalde ik ze nog beide in. Het koste veel moeite, en nog een eindsprintje à 15,5km/h was nodig. Dirk legde mooi vast hoe ik de laatste energie uit mijn lijf perste. Om te finshen als 42° in 1h05m29s. Maarten die 7 punten voor stond in het criterium finishte 11 plaatsen achter mij en komt nu normaal 4 punten achter te staan. Opdracht volbracht dus. Maar zijn verlies werd gecompenseerd met een waterkoker als tombola prijs. Zo had zijn inspanning ook iets opgeleverd.

Foto gemaakt door Dirk:

9 opmerkingen:

  1. miljaar azo een snelheden

    kga in de zomer een ander groepke moeten zoeken om mee te lopen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. zeer sterke wedstrijd gelopen joeri en je hebt duidelij je concurrent een tik uitgedeeld!Houden zo en maak dat je fris aan de start komt in Apeldoorn.Heb mij vandaag ook ingeschreven;we kunnen er weer een leuke dag van maken.Tot later.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je begint goed in vorm te komen man!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Schitterende tijd Cremke, ge zij miljaar goe bezig

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk dat ik je heb ontmoet,je hebt zeer sterk gelopen al was het niet gemakkelijk met die wind,mooi gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zeer zeker heb je goed gelopen je bent goed op dreef.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Knappe wedstrijd gelopen! Proficiat!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Er zat inderdaad aan het einde nog dash op. Prachtig gelopen, goed ingedeeld en tactisch perfect uitgedacht. Proficiat met je tweede plaats

    BeantwoordenVerwijderen
  9. getverdikke zeg, van zo'n tempo's kan ik alvast ook nog maar dromen, ge gaat nog ne topper worden Joeri ;)

    Peter.
    http://peterdedecker.com

    BeantwoordenVerwijderen