zondag, september 07, 2008

1.36.02

Zolang het scherm het uithoud proberen we vlug een berichtje online te zetten.

Op loopgebied was zaterdag de belangrijkste dag van de week. De 1/2 marathon van Evergem was immers een tussentijds doel. Onder de 1h39m56s duiken was het doel. Stiekem had ik zitten rekenen. 1h35 is 13,33km/h. PR stond op 12,67km/h. Dergerlijke verbetering zal vermoedelijk niet lukken. Met 1h37 zou ik net boven de 13km/h komen. Juist de wind en de zenuwen zaten tegen.

Ruim vooraf ter plaatse, 1km langs parcours gelopen, en 1km terug. Wind pal op kop in de laatste kilometers. Klaar voor de start. En deze werd sneller gegeven dan verwacht. Garmin stond nog niet klaar. Deze snel gestart. Daardoor telde deze niet vanaf 0, maar telde verder tov de wedstrijd van vrijdag avond. Gelukkig had ik de "virtuele partner" ingesteld op de snelheid van mijn PR. Zo kreeg ik voorturend de melding hoeveel tijd ik voor zat tov mijn PR. En dit was telkens goed. Hoewel ik steeds voorzichtig bleef, want ik was bang van de man met de hamer. Zeker als ik lopers inhaalde die op een tijd beneden de 1h35 mikten. Ga ik niet te vlug. Maar het bleef goed gaan. De laatste 2km waren lastig door de tegen wind. Maar ik had nog voldoende energie om mooi te finishen. Ik klokte af op 1h36m02. Het PR is binnen. Een verbetering met 3m54s. Volgende doel is de 15k op 20/9, de dag na Melsen.

11 opmerkingen:

  1. Mooi resultaat én een PR, wat wil een mens nog meer :-) (een goeie pc ? ;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Miljaar schitterend maat, bijna 4min eraf van de vorige PR, denk dat ik vrijdag eens met die virtuele partner ga lopen, kwestie van da ook eens gedaan te hebben. 20/9 in Sint-Kruis ?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een heel knap PR heb je daar gelopen!
    Voor mij wordt Kuurne mijn volgende halve en voor Deinze-Aalter mag je mij ook als definitief opschrijven (ik heb mij wel nog niet ingeschreven maar ik heb nog tijd, hé).

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik had graag tot de finisch meegegaan, maar ja, ik had een zeer slechte dag. Uw groepje laten gaan was heel zwaar, maar ja er zijn zo van die dagen dat de benen niet doen wat het hoofd vraagt.Maar er zijn nog wedstrijden dit jaar, al dacht ik daar gisteren anders over. Tot een volgende.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Proficiat met je nieuwe PR. Fantastische tijd.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Deinze-Aalter wordt beslist geen "kermiskoers" (cfr je reaktie op mijn blog):-)
    Je zit met de halve marathon in Ploegsteert en elk jaar hebben julie meer aankomsten. Er zijn ook mooie geldprijzen te winnen en het inschrijvingsgeld valt goed mee.
    In Marke was het voor de korte afstand (4 km) ook 10 euro. Dat is 2,5 euro per km! We kregen wel een handdoek als prijs.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oeps, het was maar 8 euro (= 2 euro/km).

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooie prestatie. Serieuze verbetering van uw besttijd. Mij is het helaas iets minder goed vergaan ;-).

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Knappe prestatie : volgens mij loop je zondag - zelfs ongewild -in Flanders Field Marathon al een PR op de marathon.

    En dan kan je in Eindhoven eens echt voluit gaan.

    Veel sukses !

    Deinze-Aalter is nog een "?" , want ik zit voor 't ogenblik in een (medisch) sukkelstraatje.
    Grrr ...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. proficiat met je schitterend resultaat, je vlamt ook de laatste tijd, groetjes, renate

    BeantwoordenVerwijderen