dinsdag, maart 25, 2008

Van kwaad naar erger

Paasmaandag was er de halve marathon in 't Eeksken te Sleidingen. Grote prijs Marc van Wiemeersch. Ik was nu reeds anderhalve week terug aan het trainen en hoopte de wanprestatie van Sluis recht te zetten. Gans het jaar voor Wim kunnen eindigen, en in Sluis hem op km 15 moeten laten gaan. Deze week moest ik minstens met hem mee zijn. Tot zover de gedachte gang vooraf.

Maar 't was ook paasfeest in de Bierweg. Wegens het slechte weer was men komen vragen als het in mijn garage mocht ipv in de tent in de straat. Deze lag zeeeeeeeeeer rommelig, maar dit was een goede motivatie om er zondag eens in te vliegen. Zo gezegd zo gedaan. Zondag van 12h30 tot 17h30 vollenbak geruimd (moet wel nog naar containerpark met een autotje vol) en de garage was paasfeest klaar. Maandag morgen vanaf 9h waren we present om een tafeltje te plaatsen, stoeltjes open zetten, broodmes aanhalen, ... Kort gezegd heen en weer hollen. Vanaf 10h een wandeltochtje, eieren zoeken, enkele glaasjes drinken, dan nog 2 braadworstjes smullen, een hotdog van de kindjes over nemen en zo ging het plezant verder. Tot 13h30 want dan moesten Wim, Philippe en Kurt opgehaald om de JCA eer te gaan verdedigen in Sleidingen.

Geen al te hoge verwachtingen. Gewoon Wim volgen. Hij zou samen met Luc in steun van Jeaneau lopen die voor een PR (stond op 1h49mxxs) ging. Van bij de start had ik het lastig om te volgen, en bij kilometer 2 had ik ze al enkele meters laten gaan. Ik kijk op de polar. Nog geen 12min. Ik liet ze maar gaan en dacht ze wel tegen te komen bij de man met de hamer (niets man met de hamer, hij haalde een prachtig PR, bijna 4min er af). Maar het ging mij totaal niet. Loodzware benen. En ik moest de ene na de andere laten passeren. Meestal lopers die ik achter mij laat dit jaar. Hopelijk kom ik er nog door. Want niet opgewarmd vooraf. Maar pas aan kilometer 9 begon het ietsje beter te gaan. Nog niet om over naar huis te schrijven. Maar vanaf dan slechts door één vliegende fluo citroen (knalgeel jasje) ingehaald. En zelf toch nog een stuk of 9 man/vrouwen bijgebeend. Uiteindelijk 1h49m39s wat nog 10s trager is dan de minste tot nu toe.

Uitvluchten? De wind blies hard. Maar dit was voor de andere ook zo. En niet dat je er 10 min trager van loopt dan uw eigen PR. Ik dacht nogthans dat de conditie aan de betere hand was. Zaterdag in Kruishoutem ging het nog behoorlijk. En zondag morgen liep ik 6km rustig in het bos. Daarna zware benen. Hopelijk is het opkuiswerk van zondag, en het heen en weer hollen voor het paasfeest de terechte uitvlucht. Dit zou dan willen zeggen dat het vals allarm is. En dat zegt de HS eigenlijk ook. GHS166 terwijl deze op wedstrijden en oefen wedstrijden toch boven de 170 gaat. Ik kreeg door de zware benen de HS niet omhoog.

Op het tempoverloop zie je dat het in begin voor geen meter ging, vanaf kilometer 9 ietsje beter.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten