zondag, maart 02, 2008

10 mijl Oostende - Brugge

Omwille van de knie deze week volledige rust ipv de weinige voorziene kilometers. Hierdoor maandtotaal 269km, net onder dat van januari.

Vrijdag en zaterdag geen last meer van de knie. Dus vandaag op naar een PR op de 10 mijl. Al tijdens het opwarmen voelde ik de knie terug. Gans de wedstrijd heb ik hem gevoeld, maar niet in die zin dat hij mij belemmerde. Eenmaal over de matten van de tijdsregistratie zijn we rustig gestart. Vrij snel naar een goed tempo gegaan. Maar na een tijdje kreeg ik het gevoel het niet te kunnen houden. Pas na 4km zag ik voor het eerst een wit geschilderd streepje met 4. Maar dit bevestigde mijn minder gevoel, geen goede tijd op de 4 km (ong 19min). Idem op de 5km. Op de 6km zag ik een geel bordje met de aanduiding, dan bleek mijn tijd plots wel goed. De geschilderde aanduiding was vermoedelijk van een ander jaar en stond vermoedelijk telkens een 250m verder. Dus toch goed bezig. Vanaf dan werd het een inhaalrace. Nooit in een groepje terecht gekomen. Mijn eigen wedstrijd gelopen, en na het bordje van de 14 nog versneld. Uiteindelijk 1h13m31s. De officiële uitslag staat reeds online. Beneden het vooropgestelde doel van 1h14. Wedstrijdverloop:

Nu hopen dat we de komende dagen niet te veel last hebben van de knie. Zodat we de nog verse plannen voor 20/4 A'pen niet opnieuw moeten bijsturen. Komende week zouden de kilometers weer serieus omhoog moeten. Met 16,1 per week zou a'pen anders wel een probleem worden.

2 opmerkingen:

  1. wij moeten blijkbaar in elkaars buurt gelopen hebben (reële tijd: 1u12'31"). Mijn knie heeft het tot een eind na de finish gehouden, en liet toen - en nu nog steeds - compleet afweten. Die trap naar de bar was een hel.
    (geen idee wat ik er mee moet aanvangen)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi resultaat! Doel bereikt. Probeer in het vervolg maar van in het begin 13/u aan te houden en dat dalletje in het 2de kwart op te vullen.

    BeantwoordenVerwijderen