maandag, december 22, 2008

Ierse weekend-naweeën

Vrijdag v h werk al direct 4 JCA'ers opgepikt en naar Lembeke voor een rustige kerstloop. Eerst 4 rondjes van 2,25km in respectievelijk 10km/h 10,5 10,6 en dan zelfs al 11km/h. En den Carlos sprinte er in de laatste bocht nog over. Deju, deju. Daarna nog een rondje uitgelopen à 8,9km/h. Tof dat Nico kwam supporteren. Alhoewel hij beweerde dat ik als 3° vrouw liep. 'k Ga moeten oppassen v d feestneus. En ook Natalie kwam nog eens een (figuurlijk) bosje bloemetjes ophalen.

Zaterdag beetje horeca werk, en onze Niall zijn 2° verjaardag gevierd.

Zondag was het voor de 3° keer in Ursel te doen. De meeste bloggers kozen deze maal voor Stekene en met nog concurentie v Deerlijk, Waregem, ... waren er dit keer minder maar toch nog steeds 170 lopers voor dit wintercriterium. Iets meer dan een uur voor de start schreef ik mij als eerste in op de 15km en liep al 2 rondjes in. De vorige editie liep ik vrij rustig, samen met Tineke Haers in een ruime 1h15m. Ze vroeg vooraf als ik opnieuw rustig liep want ze zocht nog een haas. 't Was maar een woord. Gedurende de eerste 4km moest ik niet hazen, want Tineke liep steeds naast of zelfs voor mij. Met als gevolg dat we reeds in de eerste ronde steeds sneller liepen. De laatste kilometer was licht bergop en de wind op kop. Die nam ik dan telkens volledig voor mijn rekening. Het versnelde tempo hebben we nagenoeg kunnen volhouden en we finshten ongeveer in 1h11 of 12,6km/h. Echt rustig hoor Tineke. Daarna zijn we afgezakt naar de kerstmarkt in Aalter waar JCA met een stand stond. De Irish coffee's vloeiden rijkelijk. En dat geeft vandaag nog wat naweeën. Maar dat zal ons deze middag niet tegen houden om nog wat kilometers te doen. Tegen 11/1 moeten we immers opnieuw een marathon kunnen lopen.

10 opmerkingen:

  1. Yep, en de 11de is niet zo lang meer. Ik kom supporteren hé, en de 6km lopen.
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Blijkbaar was het een druk weekend maar in deze periode van het jaar zijn er zoveel wedstrijden die je kan lopen en als je kan moet je ze zeker lopen,veel succes verder

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi sportief weekend achter de rug. En vooral dat kerstmarktje in Aalter zal wel plezant geweest zijn. Leuk je nog eens gezien te hebben in Lembeke.
    Gr. Natalie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja hoor Vrijdag zijn we er ook terug in Tielt Anita zal er haar eerste wedstrijd lopen,tot Vrijdag

    BeantwoordenVerwijderen
  5. sorry e twas donker en met da lang haar :-) was ik een beetje mis :-)

    goe gelopen en weer veel kilometers op den teller

    tot vrijdag (rustig loopje ?)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja die wind speelde me ook wat parten grrr en dan nog berg op 3x. Ik twijfelde tussen Deerlijk-Ursel-en steenvoorde 1/2marathon (fra). nice run van je

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Loop je deze wedstrijd nadat je de koffie had gedronken was waarschijnlijk de afstand langer geweest;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Die marathon gaat goed komen en alvast fijne feestdagen.
    Groet Rinus.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooi sportief weekend gehad en er zijn inderdaat nogal wat wedstrijden dezer dagen....
    Ik wens je alvast prettige feestdagen en een gelukkig en sportief 2009,met zo af en toe eens een PR'ke......
    grt Patrick
    http://www.bloggen.be/funrunner

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Je hebt terug een sportief weekend achter de rug,doe zo verder.Mss zie ik je in Tielt.

    BeantwoordenVerwijderen