maandag, december 01, 2008

Maandagmorgen

Is het al weer maandagmorgen? Deju, deju. Alhoewel, nog 5 dagen en 't is weekend. Op veel blogs moet er langer dan dat afgeteld worden.

Zaterdag dus opgestaan om naar de Sint te gaan. De kindjes zijn blijkbaar braaf geweest. We konden al skatend en fietsend naar huis, met nog een auto er bovenop (wel eentje v playmobiel hè). Voor papa was er voorlopig niets bij. Maar omdat ik dit jaar toch zo mijn best gedaan heb, verwacht ik dat die Heilige man toch nog eens langs mijn bureautje gaat passeren met wat chocolade en marsepein.

Dan vlug nog wat gerief uit den GB gaan halen, een boterhammeke eten, en dan met Erin naar de tekenacademie. En dat was ook het signaal om naar Kieldrecht door te rijden. Daar hebben we de 8° Juul van de Walle loop meegelopen. De afstand was een stuk korter dan vorige week en mijn directe concurent Maarten zou er niet zijn. Het was dus de moment om punten te pakken en te proberen een plaatsje op te schuiven. Dacht om een beetje rustiger te starten dan vorige week en op het einde dan goed door te gaan. Maar na 500m hoorde ik naast mij zeggen dat we deze in 2m01 hadden afgelegd. Plannetje was dus al verandert. Toen kwam een zekere Sjaak voorbij. Vorige week ging deze net dat ietsje te snel om mee te gaan. Deze keer zou ik het er op wagen. De afstand was immers iets korter. Ik liep zo op de limiet dat ik geen enkele keer naar de Garmin kon kijken. Toen de middenafstand recht door ging en wij rechts de "Hogendijk" op moesten lopen waren we plots maar met 3 meer. En Sjaak, die bleef maar aan de kop sleuren. We passeerden de 5K aanduiding. Had die nooit gezien, maar Sjaak was wel nog fris genoeg. Ik keek een eerste keer naar mijn Garmin en melde 21m20s (pas achteraf viel mijn Euro dat ik pas na 180m hem gestart had, wat toch een vrij groot verschil maakt). We haalden nog 2 lopers bij, waarvan er eentje kon aanpikken. We liepen tot aan het Doeldok en mochten daar aan de terugtocht beginnen. Maar hadden ze daar voor de zekerheid nog maar eens een heuvelke er tussen gegooid. We liepen wel in een mooi krekengebied rechts en met de haven links naast ons. Ik kon nog steeds aanpikken bij den Sjaak. Hij kreeg het op zijn heupen dat we het duo voor ons maar niet te pakken kregen. Een heel klein beetje hoger schakelen zorgde er voor dat ik en daarna ook de andere 2 moesten lossen (Sjaak zou 40s uitlopen). Tov vorige week liep ik dus vrij goed als ik met Sjaak vergelijk. Nu hopen dat we het tempo in ons eentje kunnen vast houden. Het tweetal voor mij bleef een goed mik punt, maar toch deed ik het nu 2 kilometers wat rustiger aan. De laatste 1,5 kilometer dan terug gaan versnellen. Het tweetal voor mij was duidelijk te ver voor mij (18s), maar ik was al blij dat er geen meer uit de achtergrond terug kwamen. De HS was immers al vanaf de 6° kilometer constant boven de 180. Ik finishte juist onder de 51m. Vlug de douches opgezocht. Maar het was tevergeefs, ijskoud water. Dan maar vlug onze suikerwafelkes afgehaald, een drankje en al naar huis. Den uitslag? Zou ik het gat met Maarten goed gemaakt hebben in het criterium? Pas zondag avond zag ik het verdict. 37° in 50m50s over 11,5km, dus 13,574km/h. Voor mij is dit een hoge snelheid, enkel bij mijn PR op 10 en 15K (en op enkele korte wedstrijdjes) haalde ik dit al. Dus goed. Maar die 37° positie is jammer genoeg niet voldoende om Maarten van de voorlopige 2° plaats te kunnen verdrijven. Rekening houdend met Matti Buysse die ons nog voorbijkomt als hij geen enkele wedstrijd meer mist betekt dit dus voorlopig 4° op enkele puntjes van Maarten.

Dan volgde nog een nachtje werken. Om 6h30 zaten we er al in, en om 12h30 er al weer uit. Een banaan en twee boterhammekes binnen gewerkt, en 't vrouwke had nog wat wortelsoep staan. Ondertussen stond ik in mijn loopkleren klaar. Naar Ursel, waar ik voor de 15k koos. Een rustig loopke moest het worden. En als ik na een 500m achter 2 mooie jonge hindes liep, lag mijn wedstrijdtaktiek definitief vast. Na 10K was er eentje dat een eindsprint plaatste en ik bleef met één jonge hinde en moeder achter. Een jonge hinde die vollop een eerste marathon plant. Miss Zeeuws Vlaanderen. Na 12K ging ze versnellen, en ging ik mee. Geen compassie met moeder zei ze achteraf. Op 14K kregen we nog een dame in het vizier. Het gat was redelijk groot, maar werd kleiner. Ben vollop gaan hazen. Hoopte op nog een snelle eindsprint. Maar à 13,6km/h moesten we net een klein gaatje laten tov onze voorganster. 14,850K in 1h15m39s. GHS 159 wat dus best meevalt.

En nu, nog 5 dagen hè.

10 opmerkingen:

  1. Zo... 2 dagen op rij een wedstrijd. Da's pittig!! Maar ja.. t'is van die hindes zeker dat tempo;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. jaja, ge liep in goed gezelschap, 'k heb het gezien, filmke te bekijken op Facebook :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. amai twee dagen na elkaar wedstrijd lopen en dan nog aan dat tempo,chapeau hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Twee wedstrijden op rij. Ik zou het niet kunnen en wat een topsnelheid... goed gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. amaai, zaterdag hebt ge serieus doorgevlamd!! Sjieken tijd!! Enne gisteren achter de vrouwkes gelopen, ben wel eens benieuwd over welke hindes dat het gaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. het filmpje met die vrouwelijke atleten is terug te vinden op Facebook :-)
    allen daarheen

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja wat de vrouwtjes een man kunnen motiveren hé.Knap weekend achter de rug. Goed gedaan.
    Groetjes Natalie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Verslag Juul vd Walle loop:
    http://www.atletiekzeeland.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=1790&Itemid=29

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Je bent toch zeer goed op dreef zunne

    BeantwoordenVerwijderen