zaterdag, maart 07, 2009

10: Halve van Axel

Donderdag nog een rustige duurloop om schoenen en steunzolen verder in te lopen. 12,66km in 1h17 of gemiddeld 9,84 en GHS 135. Een goede training dus.

Slechts 6 dagen na de 6h van Stein stond echter opnieuw een wedstrijd gepland. Dit betekend dat we moeten oppassen en rustig lopen. Wim was mee, en Kurt zou er ook al bij blijven. Ik dus ook. De Halve v Axel is met een vliegende start. In groep werd er eerst 1,2km gelopen en daar volgde het startschot. Na de rustige vliegende start, vloog Wim er al meteen in. Net onder de 12km/h. Toch een mooie groep van een 11-tal lopers gevormd. Na een 5-tal kilometers gingen we naar net boven de 12km/h. Groep werd uitgedund tot 7. Iets na half weg bevoorrading, en daar lieten de 2 dames v d Krekenlopers ons groepje ook gaan. Vanaf kilometer 15 begonnen we aan onze inhaalwedstrijd en werden enkele lopers opgeraapt. De groep groeide weer van 7 tot een stuk of 12. Maar onze Wim zat in topvorm en voerde het tempo nog verder op. De groep werd opnieuw uitgedund tot 5. In de laatste kilometer moest de eerste dame ons groepje ook laten gaan want de snelheid ging zelfs tot een ruime 14km/h. Ik kon met de 3 andere v h groepje finishen. Iets boven de 1h42m.

Ben best tevreden met deze uitslag, minder dan een week na Stein. Maar de plannen waren echter om iets rustiger te lopen. Ik wist nog niet dat Wim zo in form zat. Normaal kan ik op deze afstand nog een stukje sneller. Maar met de huidige conditie en gezien de gelopen wedstrijden en trainingen was dit toch niet zo eenvoudig. De spieren wilden niet voor de volle 100% mee. Maar hij zit er op, en we zien wel hoe het morgen in Ursel is. Want daar gaan we voor onze 11° wedstrijd v h jaar en nog eens 15K. Maar het zal zeker rustiger aan zijn.

7 opmerkingen:

  1. Mooi oplopend tempo.. Cremke.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zeer sterk gelopen van je ;zes dagen na Stein.Ik sukkel nog met verschillende kwaaltjes (sedert gisteren ook wat liespijn).Vandaag zal ik nog proberen een kilometer of 12 te lopen en de rest van de week houd ik het zeer rustig (misschien 1 keer lopen).
    Op 22 maart kan ik niet aanwezig zijn bij de weblooptraining.
    Om 7 uur zal ik zaterdag in Loppem staan ;moest er nog iets veranderen mail me dan terug.

    groetjes en doe dat goed in Ursel.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie tijd! succes vandaag in ursel !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Niet te geloven hé, jij weet gewoon niet van ophouden ;-). Dacht dat het hier nu wel even rustig zou blijven maar niks hoor, 6 dagen na zo'n zware wedstrijd al terug een halve marathon in de benen! Jij herstelt waanzinnig snel!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Opnieuw een mooie prestatie op die halve, de leute in Ursel...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Knappe prestatie hoor zo 6 dagen na Stein...ben benieuwd hoe het vandaag was.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Cremke,
    Sterke prestatie en blijkbaar een zeer goede recuperatie.
    Het was in Watervliet een tijdje geleden dat ik je gezien had en het is me wel opgevallen dat je een stuk scherper staat.
    Je hebt afgelopen winter blijkbaar keihard gewerkt en daar ga ja zeker voor beloond worden.
    Nog veel plezier aan het lopen en tot binnenkort op een of andere jogging of stratenloop.

    Groeten,

    Xavier

    BeantwoordenVerwijderen