donderdag, maart 12, 2009

Week 1

Het jaar is al weer goed op weg en we zitten al weer aan week 11. Maar ik begin opnieuw met een trainingsschema. Vandaar "week 1". Het is geleden van oktober '08 (Eindhoven) dat ik nog volgens schema trainde. En gezien het schema v Paul v d Bossche mij toen een goede tijd opleverde in Eindhoven, heb ik dit schema terug boven gehaald. Alhoewel ik denk dat het schema een update gekregen heeft. Of ik vertoon de eerste tekenen v demensie.

In elk geval mijn eerste week:
Ma: rust
Di: 3 * 3K tempoloop (Z3)
Wo: 5K herstel (Z1)
Do: 16K duurloop (Z2)
Vr: 6 * 1K interval (Z4)
Za: 6K herstel (Z1)
Zo: 18K duurloop (Z2)
En ik maak daarvan:
Ma: rust
Di: 3 * 3K tempoloop (Z3)
Wo: 9K13 herstel (Z1)
Do: 6 * 1K interval (Z4)
Vr: 6K herstel (Z1)
Za: 42K Binnenmaasmarathon te Maasdam (Nl)
Zo: 21K Sluis (Nl)
Wat zondag betreft ben ik nog niet zeker.

En dat het lang geleden was dat ik een schema volgde werd dinsdag meteen duidelijk. Eerst en vooral de praktische moeilijkheden. De waarschuwingstonen v mijn Garmin stonden niet aan. Ik merkte dit bij de omschakeling van het opwarmen naar de eerste 3K tempo. Tijdens het lopen prutste ik wat aan de Garmin. Vandaar dat het tempo eerst te laag lag. Ik zette eerst "allarm" aan. Maar dit gaf logischer wijze niet het gewenste effect. Onder een straatlamp geconstateerd dat ik veel te hoge hartslag had. Dus lag het tempo nu veel te hoog. Ook het gevoel was al direct heel wat minder. Ik was iets te diep geweest en zou dit gedurende de rest van mijn training voelen. Bij de volgende lantaarn dan maar gestopt om de juiste instelling te zoeken, en ondertussen een klein beetje te recupereren. Nu stond de Garmin uiteindelijk goed, en het vervolg van de training verliep iets beter. Wel voelde ik dat ik even te diep geweest was. Uiteindelijk nog een redelijk deftig grafiekske.


Gisteren JCA groepsloop, we waren maar liefst met 16. Het gaat weer de goede kant uit. En we hadden weer een jarige. We zongen dus weer ons club-lied: "Oh wat zijn we blij, oh wat zijn we blij, niet omdat hij jarig is, maar voor de lekkernij."

2 opmerkingen:

  1. Thuis prutsen met goed licht is waarschijnlijk een optie!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. moest je zondag komen naar sluis kan je altijd meelopen (en tetteren) met ons 2.00.00 groepje :-)

    wel leuk om te lezen
    schema voor een marathon
    week 1 --> nen marathon

    BeantwoordenVerwijderen