woensdag, maart 04, 2009

Stein & steunzool

Nog ietsje over de 6h v Stein. Voor alle marathon lopers is dit een echte aanrader. Ik kan niet vergelijken met andere 6h wedstrijden. Maar doordat in Stein de toppers aanwezig zijn is dit echt wel een beleving. In de eerste en laatste kilometer van het parcours stonden om de 20m tafeltjes met bevoorrading van de verschillende deelnemers. Elk zijn eigen spul. De toppers stonden met wagen en meerdere begeleiders langs het parcours. Deze stonden met meerdere chronometers te timen en info door te geven aan hun loper. Doordat de toer maar 3,095km was, en er toch heel wat familie, supporters en begeleiders waren, was het er ook gezellig druk. Als je dan ook nog eens te zien krijgt dat de toppers ook maar mensen zijn ... Zo kon ik op een bepaald moment een v d 2 lopers die lange tijd op wereldrecordschema zat gewoon inhalen. Hij liep geen 10km/h. Eenmaal voorbij de trainers, wat extra bevoorrading, een luide onverstaanbare ruzie, en hij trok zich opnieuw in gang. Hij kwam mij terug voorbij gesneld. Hij werd uiteindelijk 7° geloof ik. Besluit is dat ik zeker nog eens naar Stein ga, en vermoedelijk nog wel ultra's zal lopen. En aan alle marathon lopers... je moet deze extra stap echt eens proberen. Het is de moeite.

Tenslotte gisteren de nieuwe steunzolen afgehaald. Nu zie ik pas goed hoeveel de vorige reeds afgesleten zijn. Voorzichtig opnieuw opbouwen is de raad die je mee krijgt. Gisteren dan al maar meteen 3,11km ingelopen. In mijn zomer tenuutje was het wel wat fris met de toch wel redelijke wind. Hierdoor wel wat te vlug gelopen. Maar het gevoel was zalig. En dit pas 2d na Stein en met nieuwe zolen en nieuwe schoenen. Ik zie de binnenmaas Maraton al weer helemaal zitten.

5 opmerkingen:

  1. Nu kun je er weer een tijdje tegen met je nieuwe zooltjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo cremce

    Je bent al vroeg beginnen lopen zulle !Ik heb nog niet gelopen want heb nog steeds last aan de rechterkuit en de bovenkant van de linkervoet.Raar maar waar de knie is beter.Voor de binnenmaasmarathon heb ik mij reeds ingeschreven want de buitenlanders moeten toch ter plaatse betalen.Deze avond probeer ik eens te lopen.
    Je zal zien het gaat beter gaan met de nieuwe zolen.Verzorg je goed en prepareer je maar voor de vierde veldslag.
    Doe de groeten aan onze Kurt.

    groetjes

    Johan

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je zal zeker het verschil voelen met je nieuwe zolen,je kan er weeral een paar km mee doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ik overweeg ook wel de overstap naar de ultra, maar eerst wil ik mijn goed op de marathon bereiken..
    Stein is een topper, ook Steenbergen is heel leuk en ook Winschoten (waar er een 50K is geloof ik,) is ook supergezellig.. in Nederland, maken ze van zulke evenementen, echte feesten..
    by the way, prachtprestatie op die 6 uur hoor !!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Al terug aan het lopen zie ik, knap ze! Jammer dat je de zooltjes niet enkele dagen vroeger had hé.

    BeantwoordenVerwijderen